Zondag, rustdag.. - Reisverslag uit Viterbo, Italië van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu Zondag, rustdag.. - Reisverslag uit Viterbo, Italië van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu

Zondag, rustdag..

Blijf op de hoogte en volg Kitty

18 Juni 2017 | Italië, Viterbo

Vanmorgen konden we wat langer blijven liggen. Het was buiten gisteren avond nog lang onrustig. Op zaterdagavond net als in Spanje, gaat iedereen naar de stad. Om 22.30 zie je nog ouders met wandelwagens. Het is een sociaal gebeuren en dat gaat door tot de kleine uurtjes. Loop je in de middag vanaf 13.00 door de stad, dan heerst er een stilte in de straten. Italië, rust dan massaal. Pas rond 16.00 hoor je de eerste geluiden weer en gaan de winkels open.

Wij gaan rond 10.00 op pad, naar het infocentrum. Na een stempel, krijgen we te horen, dat er op zondag geen bussen rijden.
Tineke vind het niet erg om alleen te gaan, dus na een kopje cappuccino, gaan we ieders onze eigen weg.

Ik besluit naar de Franciscus kerk te gaan, en daar is zo een mis. Ben daar blij mee. Ik versta wel niet veel, maar de Latijnse gezangen kan ik mee zingen, de mis kan ik volgen, en het samenzijn vind ik fijn.
Na de mis vraag ik de koster of hij een stempel heeft van de kerk. Hij neemt mij mee naar de priester, want dat is zijn taak vind hij. Ik moet plaats nemen achter een buro, en hij is erg geïnteresseerd in mijn tocht. We praten nog even, en na het verkrijgen van de stempel, geeft hij mij de zegen en wenst me een goede tocht verder en een behouden thuiskomst toe.

Inmiddels is Tineke weer terug. Ze is goed geslaagd voor een wandelrokje, de andere was veel te groot. Verder nog een klein handdoekje voor aan mijn rugzak, om af en toe mijn gezicht af te vegen, en een thermoswaterfles.

We gaan samen brood eten en wat drinken. Daarna even rondlopen en we zien andere pelgrims binnen komen.
We pakken nog een terrasje, en nemen allebei een verfrissende cocktail, vandaag kan het.

Eenmaal weer terug, hebben we het zo fijn, dat we eigenlijk niet meer weg willen. We gaan gauw wat boodschappen halen en eten lekkere verse courgette, tomaatjes met roerei, tomaatjes met mozzarella en zacht witbrood. Yoghurt na, helemaal goed. Het is ook zo fijn even zo'n plekje. Ik neem nog lekker een kom koffie.

Zo morgen weer de volgende etappe, goed uitgerust, schone was, en lekker koel water en fruit mee, komt vast goed!

  • 19 Juni 2017 - 09:51

    Liesbeth:

    hallo kanjers ik ben al moe als alles lees heel veel respect voor jullie bijna bij de paus wat fijn voor jullie.kitty ik had anne eenkaart gestuurd een maand geleden heb er weer een klaar liggen ben ik zijn adres kwijt wil je die door sturen groetjes

  • 20 Juni 2017 - 10:15

    Zus Ria:

    Dag lieve zus en nicht, het aftellen is begonnen. Nog een dikke week en jullie zijn in Rome. Veel plezier nog. Dikke kus Ria

  • 20 Juni 2017 - 16:01

    Kitty Dijkstra-Peters:

    Lieve tante Liesbeth, wat fijn dat u ook aan Anne denkt, zijn adres is:
    A00I Dijkstra A
    V0074305
    1 (NLD) Det GAO
    Napo 66
    3509VP Utrecht
    Liefs, Kitty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Ik ben Kitty, ook wel Catharina genoemd door mijn buitenlandse vrienden. Wandel al graag jarenlang en was ook 2x richting Santiago de Compostela. Ben getrouwd met Anne en heb 2 kinderen, die inmiddels al volwassen zijn. Na jarenlang voor veel mensen te hebben gezorgd, besefte ik toen ik 50 werd,dat er een andere fase in mijn leven kwam. Wilde ik nog wensen vervullen, dan moest ik niet wachten tot later. Ik ben in 2011, de route Frances gelopen naar Santiago. Ontdekte dat dit iets me me deed, en al gauw kwam de wens om ooit vanaf Nederland naar Rome te lopen, die uitdaging ga ik nu aan..

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 559
Totaal aantal bezoekers 141368

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: