Even weer vals plat, langs het water.. - Reisverslag uit Freudenberg, Duitsland van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu Even weer vals plat, langs het water.. - Reisverslag uit Freudenberg, Duitsland van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu

Even weer vals plat, langs het water..

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

14 April 2017 | Duitsland, Freudenberg

Vanmorgen aan het ontbijt besloot Sven me naar het treinstation te brengen. De route was te lang naar Freudenberg en ik wilde mijn knieën en enkels vandaag ontzien.
Moest even wachten, maar om 10.30 kwam de naturbus, die ons naar Miltenberg bracht. De hing een gezellige sfeer in de bus, met een vriendelijke chauffeur en een bus vol wandelaars.
Er gingen velen mee, want op de wandelroute naar Miltenberg, was een heel stuk afgezet, omdat er bommen uit de 2e Wereldoorlog waren gevonden.
Iedereen ging nu een alternatieve route.
De bus heette naturbus, omdat hij door vele bossen en plaatsjes ging, zodat iedereen op de meest rare plekken kon uitstappen.
Het was een mooie rit en heb veel moois gezien.
In Miltenburg ben ik uitgestapt, en heb te voet de route langs de Main gevolgd naar Freudenberg.
Het was een mooie route, goed weer, en merkte dat het mijn knieën goed deed, dat er vandaag geen overbelasting was.
Onderweg spreekt een vrouw mij aan, en als ze hoort dat ik onderweg naar Rome ben, wordt ze heel enthousiast. We praten wat af, geven onze e-mailadressen aan elkaar door. Ze hebben hier een zomerhuisje, want wonen zelf in het Sauerland, in Olpen.
Dan moeten er nog foto's worden gemaakt, en de zoon Tom die bij haar is, legt me uit dat je ook op de zijkant van de telefoon kunt drukken om een selfie te maken. Weer wat geleerd, misschien komen er nog wel wat.

Als ik in Freudenberg aan kom is het een drukte van belang. Bijna iedereen is vrij vandaag en het is prachtig weer. Vooral bij het eiscafe, is het erg druk.
Bij het hotel is er niemand, ik moet bellen. De vrouw geeft aan mijn naam niet op de lijst te hebben staan, maar uiteindelijk komen we erachter dat Dijkstra nu eenmaal een moeilijke naam blijft, en dat alleen maar door onze ij.
Het is een mooie kamer met een mooi uitzicht, vooral vanavond ,want de kade is helemaal verlicht.

Dit was vandaag maar 11 km, maar ik doe er toch nog bijna 3 uur over. Ik ben een dromer, als ik wandel. Ik hang op mijn goastok en kan echt van de omgeving genieten. Merk ook nu ik al even op weg ben, dat daar ook de rust bij komt. Leg me neer dat ik niet alles te voet kan doen.
Hoe moeilijk het was om in Bad Munstereifel in de trein naar Koblenz te stappen, en mezelf schuldig te voelen, hoe meer ik vanmorgen geniet mijn ritje in de bus.
Het is mijn weg, en ik denk als ik na de Pasen op de Romantische Strasse begin ik ook meer rust krijg. De route is dan bepaald, en wordt het heerlijk wandelen en bordjes volgen...

De weersvoorspellingen zijn hier niet goed voor de Pasen, en morgen ook nog wat eten en drinken halen, want zondag heb ik een rustdag..Dus kijk wel wat de dag gaat brengen...

  • 15 April 2017 - 13:29

    Mario:

    hoi hoi kitty

    mooie blogs en foto s beetje jaloers wil daar ook wel lopen
    maar loop nijmegen wel met je das ook iets waar ik naar uitkijk
    verder fijne paasdagen en doe het henig an

  • 15 April 2017 - 16:30

    Rita :

    Hé Kitty,

    Voel je maar niet schuldig heerlijk dat je zo kunt genieten van alles.
    Als je knieën of enkels het goed blijven doen is je dat alles waard toch?

    En volgende week de Romantische Strasse leuk joh,
    wij hebben deze ook gedaan,
    weliswaar ook gelopen maar het meest met de auto...
    prachtig prachtig dat kan ik je wel verklappen!

    Idd bijna Pasen ook hier is het (te) koud,
    maar dat is niet anders hé.
    Maandag het feesteje van Renata, we hebben er zin in,
    tja dit moet je nu helaas missen!

    Fijne dagen, lieve groet van Rita



  • 15 April 2017 - 16:59

    Ria:

    Genietend van weer een mooi verhaal, komen bij mij ook herinneringen naar boven, dat begrijp je wel.
    Wens je fijne paasdagen toe en hoop voor jou dat er vandaag een kerkje in de buurt is waar je naar de wake kunt gaan. Anders is het voor jou geen Pasen. Geniet morgen van je vrije dag en wat ben jij een verstandige loper geworden sinds Santiago. Zo als je nu loopt en soms een stukje met het ov gaat, ziet de wereld er veel mooier uit dan als je je gaat "rennen" Dikke kus van je zus

  • 15 April 2017 - 21:16

    Liesbeth:

    Heftig allemaal respect voor je fijne dagengroetjes

Tags: Freudenberg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Ik ben Kitty, ook wel Catharina genoemd door mijn buitenlandse vrienden. Wandel al graag jarenlang en was ook 2x richting Santiago de Compostela. Ben getrouwd met Anne en heb 2 kinderen, die inmiddels al volwassen zijn. Na jarenlang voor veel mensen te hebben gezorgd, besefte ik toen ik 50 werd,dat er een andere fase in mijn leven kwam. Wilde ik nog wensen vervullen, dan moest ik niet wachten tot later. Ik ben in 2011, de route Frances gelopen naar Santiago. Ontdekte dat dit iets me me deed, en al gauw kwam de wens om ooit vanaf Nederland naar Rome te lopen, die uitdaging ga ik nu aan..

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 141877

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: