Hotel gezocht.. - Reisverslag uit Schannenbach, Duitsland van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu Hotel gezocht.. - Reisverslag uit Schannenbach, Duitsland van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu

Hotel gezocht..

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

11 April 2017 | Duitsland, Schannenbach

Vanmorgen eerst gezellig ontbeten in de Jeugdherberg, toch wel gezellig zo met velen aan tafel en de dag beginnen.
Tevens mocht ik nog een lunchpakketje meenemen, en dat was maar goed ook , gezien het verder verloop van mijn dag.
Na alles keurig te hebben opgeruimd, want ook je bed hoor je af te halen, was op te ruimen, ging ik op pad.
Ik moest eerst met de trein naar Bensheim, en daarna te voet verder.
volgens de blogs van mijn voorgangers, was de weg daarheen, veel te gevaarlijk, want je moest aan een drukke weg lopen, tja er daar heb ik ook geen zin in..

Ik had een hotel, wat ongeveer 10 km verder zou liggen. Het is nu paasvakantie in Duitsland, dus zijn veel hotels in prijs verdubbeld. Het hotel waar Fred vorig jaar was, vraagt ook het dubbele.
Dan kijk ik toch graag nog even verder, en zo vond ik dit Gasthaus op internet, die mij een kamer aanboden voor 45 euro met ontbijt, en dat zijn prijzen, die ik zoek.

Het hotel gebeld, en was van harte welkom. De man vroeg nog wel: Kommen Sie zu fuss, kans hoch nach ons zu? Natuurlijk, het was vandaag niet zoveel kilometers, dat moest gaan.

De eerste kilometers, gingen al snel bergje op en af, maar het was mooi weer en zelfs een verkoelende wind.
Mijn app maps.me gebruik ik veel en met een power bank goed te doen. Verder is hij ook altijd heel nauwkeurig. dus ook vandaag werd hij gebruikt.
Ik moest opeens omhoog, en omhoog en bij het klimmen, denk ik aan een cliënt van jaren terug. Die zei ooit, dan ga je zo hoog, en voor je het weet ben je Petrus voorbij.. nou, daar moest ik aandenken, en bracht gelijk een lach op mijn gezicht.
He,he eindelijk boven, maar helaas geen vergezicht, alleen maar boomtoppen.
Het gaat langzaam naar beneden, en de app geeft aan dat ik nog maar 1 km, moet. Dat gaat lekker vandaag, denk ik nog..
Bij een jachthut midden in het bos, hoort mijn hotel te zijn volgens de app.
Heb ik wat overzien? Ik ga eens rondkijken, en zowaar recht weer de berg op, er staat een bordje aan de boom met Hotel Zu Odenwald.
Ik klim, en klim, bordjes genoeg maar geen hotel. Dus toch nog maar de app, die inmiddels aangeeft dat ik 5 km terug moet.
Dan maar een fietser vragen, en die beaamd dat het "nog"maar een klein half uur lopen is, maar de goede kant op ga.
Oke, de adrenaline gaat werken, hier had ik niet opgerekend, dus hup, de pas erin.
Na inderdaad, een dik half uur, kom ik in een heel klein dorpje en vind ik het hotel.
Lieve eigenaar, die zegt dat vanaf de Jachthut het nog 7 a 8 km is, en dat ik helemaal verkeerd heb gezeten.
Ga eerst maar zitten, zegt hij en eerst wat drinken. Daarna krijg ik een heerlijke kamer met mooi uitzicht, en in de avond hausmanskost, zoals ze hier zeggen.
Echt een familiehotel, waar je je gelijk thuis voelt.
Nu gauw verder kijken, waar het heen gaat deze week, moet helaas vooruit denken en reserveren, vooral voor Pasen, want al veel is gereserveerd....

  • 11 April 2017 - 21:15

    Dieuwke:

    Wat een avontuur. Bewonder je koelbloedigheid...... en durf.... X

  • 12 April 2017 - 20:20

    Ida Baaima:

    Hoi Kitty, wat ga je toch lekker je gang, het is zeker heel anders lopen dan naar Santiago de C . Hier ben je helemaal op jezelf aangewezen zonder mede pelgrims. Ik kijk iedere dag wel even hoe het gaat en wat een prachtige foto's! Veel plezier verder en hopelijk hou je van dat droge wandelweer. Groetjes Ida en Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Ik ben Kitty, ook wel Catharina genoemd door mijn buitenlandse vrienden. Wandel al graag jarenlang en was ook 2x richting Santiago de Compostela. Ben getrouwd met Anne en heb 2 kinderen, die inmiddels al volwassen zijn. Na jarenlang voor veel mensen te hebben gezorgd, besefte ik toen ik 50 werd,dat er een andere fase in mijn leven kwam. Wilde ik nog wensen vervullen, dan moest ik niet wachten tot later. Ik ben in 2011, de route Frances gelopen naar Santiago. Ontdekte dat dit iets me me deed, en al gauw kwam de wens om ooit vanaf Nederland naar Rome te lopen, die uitdaging ga ik nu aan..

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 141877

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: