Dagje in Harburg.. - Reisverslag uit Harburg, Duitsland van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu Dagje in Harburg.. - Reisverslag uit Harburg, Duitsland van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu

Dagje in Harburg..

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

28 April 2017 | Duitsland, Harburg

Vandaag een rustdag, en als ik vanmorgen de regen op mijn raam hoor tikken, weet ik zeker dit was een goede keuze..
Rustig opstarten, en aan het ontbijt zitten de 2 wandeldames alweer. We lachen, al zo vaak afscheid genomen.
Zij gaan vandaag met de auto verder naar Donuawortz en de dag erop naar huis. Zwaai ze uit, leuk om ze te hebben leren kennen.

Dan is het even droog, dus snel de wandelschoenen aan en naar de Burcht. Het is rustig, komt door het slechte weer, zegt de dame in het souveniershopje. Heeft u ook een stempel, vraag ik. Jazeker en zelfs een hele mooie met het wapen van de burcht, zegt ze.
Dan maar weer terug, dus hup naar beneden, pelgrimspaspoort halen en weer terug.
Als ze de stempel heeft gezet, praten we nog wat na, en komt de gids voor een rondleiding. Ik ben de enigste, dus een privé rondleiding, die erg gezellig en leerzaam wordt.

Als we uit het kasteel komen, komt de regen weer met bakken uit de lucht, dus wacht even, en als het iets minder is, ga ik weer snel naar beneden.
In het gasthaus is het lekker warm, en drink lekker koffie om weer warm te worden.

Daarna een wasje gedaan, en alvast voor 3 dagen, een slaapplaats gereserveerd. Het is een lang weekend vrij voor de Duitsers, want 1 mei is een vrije dag, dus veel is al volgeboekt.
Ik doe het vaak via booking.com, maar op hun site is weinig keus, alleen maar heel duur.
Heb in Nordlingen ontdekt, dat ik duur gereserveerd had en dat er verder nog genoeg kamers vrij waren.
De dames die ik had leren kennen, hadden al gezegd, waarom ik niet gewoon ging bellen, mijn Duitse spraak vonden ze heel goed.
Dus ga ik het proberen en inderdaad, heb voor de komende dagen weer goedkope maar mooie slaapplaatsen, allemaal vlak bij de route.
Op maandag ga ik zelfs slapen in in het Kloster Gasthof in Holzen. Het is een gewoon hotel, maar hebben ook kamers voor Pelgrims, die een derde kosten. Nu komt eindelijk mijn paspoort en de stempels van pas.
Inderdaad, weer wat geleerd, eerst zelf bellen...

Tags: Harburg, Burcht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Ik ben Kitty, ook wel Catharina genoemd door mijn buitenlandse vrienden. Wandel al graag jarenlang en was ook 2x richting Santiago de Compostela. Ben getrouwd met Anne en heb 2 kinderen, die inmiddels al volwassen zijn. Na jarenlang voor veel mensen te hebben gezorgd, besefte ik toen ik 50 werd,dat er een andere fase in mijn leven kwam. Wilde ik nog wensen vervullen, dan moest ik niet wachten tot later. Ik ben in 2011, de route Frances gelopen naar Santiago. Ontdekte dat dit iets me me deed, en al gauw kwam de wens om ooit vanaf Nederland naar Rome te lopen, die uitdaging ga ik nu aan..

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 141816

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: