Het moment waar ik zolang op heb gewacht.. - Reisverslag uit Vatican City, Vaticaanstad van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu Het moment waar ik zolang op heb gewacht.. - Reisverslag uit Vatican City, Vaticaanstad van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu

Het moment waar ik zolang op heb gewacht..

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

26 Juni 2017 | Vaticaanstad, Vatican City

Vannacht werd ik opeens wakker, niet omdat ik zenuwachtig was, maar doordat ik in mijn voetzool was gestoken, door een insect. Werd er wakker van en deed gemeen zeer.
Snel behandeld, maar kon daarna de slaap niet meer zo vatten. Dan denk je terug, aan je voorbereiding, de mensen die je achterliet, die je niet meer weer zou zien, maar ook veel wandeldagen gaan in een flits voorbij.
Is dan vandaag echt mijn laatste dag, dat ik weer op pad ga met rugzak en goastok?

Al vroeg is Tineke ook wakker en het beloofd weer een warme, maar ook speciale dag te worden. We eten nog een klein ontbijtje, en gaan op weg.
Het is door de stad, waar het al een enorme drukte is. Iedereen is gehaast, het is maandagmorgen, voor velen weer opstarten.

Dan besef ik ook, dat ik volgende week alweer aan het werk ben. Zal onwennig zijn na zo'n lange periode, in een totaal andere dagritme te zijn geweest.
Er zijn cliënten inmiddels ons ontvallen, nieuwe cliënten zijn erbij gekomen, andere collega's, weer autorijden na zo lange tijd, raar hoor en dat bedenk ik me allemaal, terwijl de weg naar het Vaticaan steeds korter wordt.

Als we er 2 kilometer ervoor zijn ,gaan we nog even koffie drinken en naar het toilet, het zal daar al wel een drukte zijn..

Dan krijg ik de eerste blik op het Vaticaan, en lopend tussen alle toeristen, voel ik me ogen vochtig worden. De tranen komen, wat een geluksmoment en wat voelt dat goed. Als ik bij de rand van het St. Pietersplein sta, roep ik een harde "YES", dit is me gelukt!
Jarenlang naar uitgekeken, vakantiedagen gespaard en voorbereid, en nu sta ik al hier..
In Santiago de Compostela, wilde ik nog wel weken door, het voelde zo goed. Dat was natuurlijk korter, maar dit is goed zo. Mijn lijf, mijn geest en natuurlijk mijn geplakte schoenen zeggen, het was mooi en genoeg..

Na iedereen op de hoogte te hebben gebracht, veel foto's en knuffels, lopen we naar het pelgrimsbureau,vlakbij de Friezenkerk, waar ik morgen heen moet.
Je kunt daar terecht voor je Testimonium, rugzak even laten staan, slaapplaats, toilet etc.

Het is rustig, er zitten 2 pelgrims voor ons. De mevrouw vertelt dat het de hele maand al rustig is.
De meesten Italianen, hebben het uitgesteld. Het is zelfs voor hun te warm. Italië kamt momenteel me een hittegolf, die al 5 weken duurt, en elke dag 35 tot en met 38 graden brengt. De rivieren en waters staan droog. Ook de pelgrim, blijft dus liever thuis..
Het was ook warm, en blij blij dat we wat routes hebben ingekort, want met water, had ik soms 12 a 13 kilo op mijn rug..

We krijgen een mooi Testimonium, en praten nog wat. Bewonderen de kerk, en bij terugkomst staat er een priester, die als hij hoort dat we uit Nederland komen, zegt : goedendag en looft de Heer. dat is zijn enigste woordenschat en we moeten er ontzettend om lachen.

We nemen even ons rustmoment, laten alles over ons heen gaan. Daarna brengen we onze rugzak , naar de slaapplaats.
Heerlijk douchen, en wat eten.
We kijken even rond in wat winkels, en Tineke koopt een stadsgids, zo dat we wel alle mooie plekjes zien.

Het wordt al avond en gaan op het St.Pietersplein zitten. Genieten van de mensen en van de lichtjes die langzaam overal aangaan.
Dit was een bijzondere dag, met een bijzonder moment, die ik mag afsluiten op een bijzondere mooie plek..

  • 27 Juni 2017 - 08:40

    Dieuwke:

    Gefeliciteerd! Geweldige prestatie. En dan ook nog tijdens een hittegolf!

  • 27 Juni 2017 - 09:30

    Meijer:

    Tineke wat een topprestatie...gefeliciteerd
    Nu nog van Rome genieten en dan weer naar huis. Je bent een hele ervaring rijker en hopelijk heeft het je het datgene gebracht waar je naar op zoek was. Ik heb genoten van je reisverslagen ...wens je een goede reis terug en tot ziens in.n dorp
    Gr renate meijer

  • 27 Juni 2017 - 14:10

    André Terveer:

    Hoi Kitty (en Tineke),

    Wat geweldig allemaal en wat een prestatie. Je hebt zulke mooie verhalen, moest af en toe vreselijk lachen, maar raakte ook geëmotioneerd door jouw nuchtere, maar zeer goede kijk op de dagelijkse dingen en het leven. Ik bewonder je moed, je persoonlijke groei (zo tussen de regels door ook gelezen) en jouw geloof. Ik heb zelfs twee keer een kaarsje voor je gebrand, hoop dat het geholpen heeft.
    Geniet van alles wat je de komende week nog meemaakt daar. Als je alles absorbeert, zoals ik jou in jouw leerproces heb leren kennen, dan komt dat helemaal goed.

    Ik hoop dat je zelf supertrots bent op wat je gedaan hebt. Als je zo'n uitdaging bent aangegaan en het is je gelukt, dan kan je de hele wereld aan. Zo mooi dat je een groot deel van de reis samen met je dochter hebt kunnen en mogen doen. Wat een rijkdom!

    Lieve groet, André

  • 27 Juni 2017 - 15:41

    Mariette:

    Gefeliciteerd! Bedankt dat je ons hebt laten meelezen. Veel plezier in Rome en ga lekker nagenieten!

  • 27 Juni 2017 - 19:24

    Leen:

    Hoi Kitty en Tineke,
    Gefeliciteerd met jullie einddoel een geweldige prestatie hier kunnen jullie trots op zijn.
    bedankt voor de mooie verhalen ik heb er echt van genoten.
    Maar ik ben ook blij dat ik jullie binnenkort weer terug zie.
    groetjes Leen.

  • 27 Juni 2017 - 19:35

    Wendy:

    Hoi tante Kitty en Tineke,

    Wauw wat een toppers zijn jullie!! Petje ( of eigelijk grote hoed) af voor jullie!! Enorm genoten van alle foto's en blogspot!! Super tof!! Geniet van Rome!!
    Tot snel!!

  • 27 Juni 2017 - 20:40

    Rita:

    Dank voor alle mooie reisverslagen die we mochten meegenieten!

    Super gefeliciteerd met deze grote prestatie!!

    Blijf nog maar lekker nagenieten, dat hebben jullie verdiend!

    Lieve groeten uit Hattem Rita (en Willem)

    (en voor straks wel thuis!!)

  • 27 Juni 2017 - 22:00

    Simone Bels:

    Whaauw Kitty....wat een prestatie. Hier mogen jullie heel trots op zijn. Vele verslagen heb ik van je gelezen ( niet allemaal) dus in verbeelding ben ik telkens een stukje met jullie meegereisd. Je kunt ook zo mooi schrijven. Als je het ooit gaat bundelen zou ik het heel graag nog eens rustig nalezen. Geniet nog even lekker van jullie tijd daar en een hele goede terugreis. Veel plezier bij het weerzien van je man en zoon/familie.
    Gr. Simone (zus van Engelien)

  • 28 Juni 2017 - 09:12

    Greet Luesink:

    Nou Kitty: you did it!!
    Wat een prestatie en wat een mooie ervaring om dit met je dochter te kunnen doen.
    Ik hoop dat deze reis je alles heeft gebracht, wat je hoopte .

    Gr. Greet.

  • 28 Juni 2017 - 10:26

    Gerda:

    Hallo Kitty en Tineke,

    Gefeliciteerd met het bereiken van jullie einddoel, een hele knappe prestatie. Regen, wind, kou, en zon alles doorstaan, wat geweldig en nu genieten van Rome. Wij mochten meegenieten van jullie reis, dank je wel voor de mooie verslagen. Geniet van jullie tijd in Rome en een hele goede terug reis.

    Lieve groeten uit Beuningen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Ik ben Kitty, ook wel Catharina genoemd door mijn buitenlandse vrienden. Wandel al graag jarenlang en was ook 2x richting Santiago de Compostela. Ben getrouwd met Anne en heb 2 kinderen, die inmiddels al volwassen zijn. Na jarenlang voor veel mensen te hebben gezorgd, besefte ik toen ik 50 werd,dat er een andere fase in mijn leven kwam. Wilde ik nog wensen vervullen, dan moest ik niet wachten tot later. Ik ben in 2011, de route Frances gelopen naar Santiago. Ontdekte dat dit iets me me deed, en al gauw kwam de wens om ooit vanaf Nederland naar Rome te lopen, die uitdaging ga ik nu aan..

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 1459
Totaal aantal bezoekers 141370

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: