Wat een weelde, een wasmachine ! - Reisverslag uit Viterbo, Italië van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu Wat een weelde, een wasmachine ! - Reisverslag uit Viterbo, Italië van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu

Wat een weelde, een wasmachine !

Blijf op de hoogte en volg Kitty

17 Juni 2017 | Italië, Viterbo

Vanmorgen voelde ik me nog niet echt lekker. Buikkrampen en af en toe een koude rilling. Toch maar kijken vond ikzelf, we willen nu geen bus meer zien.
Met heug en meug eet en drink ik wat, en we gaan op pad.
De frisse lucht doet goed, en we kijken nog even achterom naar ons mooie plekje.

We moeten gelijk flink naar beneden, maar na een paar kilometer krijg ik weer krampen. Bij een bushokje wacht Tineke, en als ik ga zitten, wordt ik nog vervelender.
We zitten in een buitenwijk, maar dat kan met niet schelen, ik schiet de struiken in. Daarna voel ik me beter, en na weer een paar kilometer te hebben gelopen voel ik me opknappen.

De weg heeft steeds minder schaduw, maar gelukkig staat er boven op een heuvel een bankje, en kan me tevens wat opfrissen.
De Italiaanse pelgrims hebben een groepje gevormd en komen langs. Ze gaan door want willen rusten bij de thermebaden, 4 kilometer verderop.

We vervolgen onze weg, en zijn blij met een waterpunt onderweg, waar we ons even afkoelen. Na nog 2 kilometer komen we bij de thermebaden. 3 Italianen zijn gaan zwemmen, 1 echtpaar gaan alleen verder. Wij nemen daar ook een pauze, schaduw en drinken voldoet. De baden blijken zo warm te zijn dat je er bijna niet ik kan zijn. Moet er ook niet aan denken, om alles uit en aan te doen. Na 2 kilometer zweet ik toch al weer. Verder ben ik blij dat ik ben opgeknapt.

Na de rust lopen we nog zeker 5 km op witte straten met veel los steen en stof in de brandende zon.
Dan maar een muziekje op, blik op oneindig. Maar goed dat Tineke niet naast me loopt, want zing met alles hard mee. Zo klinkt Amazing Grace, Ave Maria maar ook, ik heb je lief Marie, van mijn geliefde Toon Hermans over de wegen.

Eindelijk bereiken we Viterbo, en Tineke belt voor de sleutel van het appartement . Nog even wat eten en verse jus met veel ijs, en dan naar het centrum.
Ze hebben geen WiFi , maar dat is niet erg, want ik heb een WASMACHINE , joepie! Heerlijk na weken kan alles goed gewassen worden. Buiten in de steeg zijn lijntjes op een katrol , en veel wind, kan me geluk niet op..

Daarna wat koelkastvulling gekocht en rondgekeken, het is een mooie stad. We kopen nog buskaartjes van 1 euro, want willen morgen buiten het centrum naar Decathlon . De mevrouw, zegt inderdaad, niet piedi ( lopen) is Tropo Tropo...

We eten goed op een leuk pleintje achteraf, en hebben morgen een rustdag,het komt zeker goed...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Ik ben Kitty, ook wel Catharina genoemd door mijn buitenlandse vrienden. Wandel al graag jarenlang en was ook 2x richting Santiago de Compostela. Ben getrouwd met Anne en heb 2 kinderen, die inmiddels al volwassen zijn. Na jarenlang voor veel mensen te hebben gezorgd, besefte ik toen ik 50 werd,dat er een andere fase in mijn leven kwam. Wilde ik nog wensen vervullen, dan moest ik niet wachten tot later. Ik ben in 2011, de route Frances gelopen naar Santiago. Ontdekte dat dit iets me me deed, en al gauw kwam de wens om ooit vanaf Nederland naar Rome te lopen, die uitdaging ga ik nu aan..

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 141417

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: