als de Italianen klagen over het weer.. - Reisverslag uit Ponte d'Arbia, Italië van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu als de Italianen klagen over het weer.. - Reisverslag uit Ponte d'Arbia, Italië van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu

als de Italianen klagen over het weer..

13 Juni 2017 | Italië, Ponte d'Arbia

We werden vanmorgen verrast door een hele vrolijke eigenaar van het hotel bij het ontbijt. Dat deed ons goed, na een dikke knuffel vertrokken we.

Eerst Siena uit, maar alles stond goed aangegeven. We kregen zelfs nog een mooie stempel bij een winkeltje onderweg. We hadden het niet in de gaten, maar er bleek nog een flink buitengebied aan Siena vast te zitten.

Het werd al snel behoorlijk warm, en waren dan ook blij dat we midden op het industrieterrein een bar vonden, waar we heerlijk konden eten. Na 14 km had ik de keuze door te gaan of te stoppen. Vond het even moeilijk Tineke alleen te laten, maar die had juist de behoefte om alleen verder te gaan.

Ik kwam uit in een buitenwijk van een dorp, dus moest nog even zoeken. Buskaartje gekocht en gevraagd of dit de goede bus was. Ja, hoor stap maar in. We waren nog geen 10 minuten onderweg of er werd aangegeven dat hij nu in omkeerde richting naar Siena reed. Ik moest uitstappen en daar stond ik in the middle of nowhere . Mijn app, gaf 9 km aan, dan maar verder te voet. Ik merk als ik boven die grens kom, anders ga lopen, sloffen zogezegd en mijn knieën ook gaan protesteren. Ik ben nog steeds vorig jaar Nijmegen niet vergeten, waar ik gelukkig goed vanaf ben gekomen.
Na een uur lopen langs een autoweg, zag ik weer een halte. Er stond een mevrouw te wachten, die ik vroeg of de bus naar Ponte D'arbita ging. Ze knikte ja en zou me wel helpen. Na even wachten kwam hij, en was blij dat ik er was.

Het is een religieuze hostel, waar je met een eigen donatie kan betalen. Ziet er keurig uit en iedereen is vrij in wat hij doet.
Ik ben me snel gaan douchen en heb mijn was gedaan.
Het is hier hoofdzakelijk Frans en Italiaans wat wordt gesproken en ze zijn allemaal maar 1 talig, dus veel onderlinge gesprekken zijn er niet.

Ondertussen contact gehad met Tineke, die ook moeite met de warmte had gekregen en weinig schaduw heeft.
Als ze aangeeft dat ze nog 1 kilometer moet, loop ik haar tegemoet. Ben zo blij dat alles goed is gegaan.
Na een lekkere douche, en het wasje, gaan we lekker pizza eten.
Zij is nu naar bed, ik bel nog even met Anne, en dan slapen...Morgen weer zo'n warme dag...