Ik zit weer wat hoger.. - Reisverslag uit Tisens, Italië van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu Ik zit weer wat hoger.. - Reisverslag uit Tisens, Italië van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu

Ik zit weer wat hoger..

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

25 Mei 2017 | Italië, Tisens

Als ik vanmorgen uit mijn raam kijk, zie ik de oude dame van het hotel alweer in de tuin bezig. Ze was gisteren nog laat aan het appelsap aan het maken, wat een energie.
Als ik beneden kom, heeft ze alles al klaar staan voor het ontbijt. Ik zit vanmorgen aan de Nederlandse tafel, en als ze afruimt zegt ze, jullie eten echt alleen maar kaas, geloof ik..
Ze mag dan al op hoge leeftijd zijn, maar als ik kom betalen, vraagt ze of ik had gereserveerd met booking.com. Ja, zeg ik, en gelijk vraagt ze of ik het goed wil beoordelen, moet lachen dat verwacht je niet..
Booking.com vraagt n.l. altijd een dag later of je een recensie wilt geven..

Ik ben al weer vroeg op pad. Het beloofd een warme dag te worden, dus dan is dat wel fijn.
Ik laat me eerst via mijn app, weer uit Algund leiden, en belandt al weer vrij snel op een fietspad. Wel aan een stuk recht toe, recht aan en vlak, maar voor mijn knie wel zo prettig.
Hij knikt nog door, op het moment dat je het net vergeet, en dat zijn dan vervelende pijnscheuten. Verder is hij wel weer geslonken, dus goede moed houden.
Het gaat prima, en kan lekker doorlopen, zodat ik als het echt warm wordt al een groot stuk gevorderd ben.

Maar dan volg ik bij Brandis , het fietspad verder en kan ik alleen maar nog links of rechts, want de weg is doodlopend.
Rechts wordt het niet want dan ga ik verder weg. Iets voor me is een groep, die aan het bergbeklimmen zijn. Mooi , om te zien, en respect, niets voor mij.
Waar moet je heen, wordt er gevraagd, en ik geef aan naar Tisens. Ze geeft aan dat ik het bospad links moet nemen, en zo ga ik toch vandaag nog weer een lange heuvel op. Het is een slingerweg, waar geen eind aan lijkt te komen. Ik wordt af en toe ingehaald door fietsers op een mountainbike, knap hoor..
Eindelijk, na een dik uur stijgen, kom ik boven aan, en heb inmiddels in mijn boekje gezien dat Tisens boven op een berg ligt, dus naar beneden hoef ik vandaag niet meer.
Ik moet in het plaatsje Prissian zijn, wat er net naast ligt. Wat een mooi hotel, als ik ervoor sta, bijna te chique voor mij. Maar als ik binnenkom wordt ik heel vriendelijk ontvangen. Ach, goedemiddag mevrouw Peters.
Ik heb deze reservering, telefonisch gedaan, en ook verteld dat ik te voet kom, en niet weet hoe laat ik aankom. Ik gebruik dan altijd mijn meisjesnaam, dat is Peter met een s erachter. Dijkstra, blijkt moeilijk over te brengen.
Ze haalt er nog een collega bij, want ze vinden het ongelooflijk, dat ik alleen op pad ben. Ze vragen dezelfde vraag, als zovelen. Ben je niet bang alleen in het bos?
Ik geef aan, daar geen last van te hebben, en dat ik maar een angst heb, en dat is geen slaapplaats kunnen vinden.
Daarom reserveer ik op tijd. Morgen moet ik afwijken van de route en ga over Bolzano naar Leifers, wat er net onder ligt.
Ik ben deze week, zo druk geweest met reserveren, omdat momenteel de betaalbare plaatsen, allemaal volgeboekt zijn.
In Leifers, heb ik 2 dagen geboekt, en ga ik zaterdag mijn rustdag houden en Bolzano bezichtigen.
De dames van dit hotel geven aan, dat het een mooie stad is, en veel te zien. Dus gelukkig een goede keus..
Heb nu weer halfpension, en iets duurder, maar mijn eten is geregeld voor vandaag.
Ik heb vaak de laatste kamer op de hoogste verdieping, maar vandaag heb ik daar mee getroffen, want heb een prachtig uitzicht vanaf mijn balkon. Ik kan alle kanten uitkijken, heerlijk..
Mijn wasje is ook al klaar ,een balkon,met inklapbaar wasrekje, heerlijk..

Vandaar op tijd met mijn blog, straks eten, en dan vanavond op het balkon, naar de bergen kijken, ik kan er nog steeds geen genoeg van krijgen..

  • 25 Mei 2017 - 23:44

    Dieuwke:

    Fijn dat je knie weer beter is! Ja, dat onderdakzoeken is een tijdrovende bezigheid. Ondervinden wij ook dagelijks. En het overnachten loopt aardig in de papieren........ Geniet van je "vrije" dag. X

Tags: Tisens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Ik ben Kitty, ook wel Catharina genoemd door mijn buitenlandse vrienden. Wandel al graag jarenlang en was ook 2x richting Santiago de Compostela. Ben getrouwd met Anne en heb 2 kinderen, die inmiddels al volwassen zijn. Na jarenlang voor veel mensen te hebben gezorgd, besefte ik toen ik 50 werd,dat er een andere fase in mijn leven kwam. Wilde ik nog wensen vervullen, dan moest ik niet wachten tot later. Ik ben in 2011, de route Frances gelopen naar Santiago. Ontdekte dat dit iets me me deed, en al gauw kwam de wens om ooit vanaf Nederland naar Rome te lopen, die uitdaging ga ik nu aan..

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 141372

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: