Een dag vol lieve mensen.. - Reisverslag uit Schlanders, Italië van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu Een dag vol lieve mensen.. - Reisverslag uit Schlanders, Italië van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu

Een dag vol lieve mensen..

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

22 Mei 2017 | Italië, Schlanders

Als ik in de ochtend op sta, ga ik me eerst douchen en mijn rugzak weer inpakken. Zet mijn schoenen klaar, en ga dan op mijn slofjes naar beneden. Ik betaal dan allereerst, zodat ik straks als ik eenmaal mijn rugzak op heb, hem niet weer van mijn rug moet halen.
Ik kreeg nog een stempel, maar ook een Vinschgaucard. hiermee kan ik 7 dagen gratis met het openbaar vervoer en krijg korting bij verschillende musea's. Wat een lief gebaar..

Ik ben op tijd weggegaan, want het beloofde een warme dag te worden. Voordat ik weer omhoog ga, ga ik even langs de bio-laden, op de route, voor nog extra drinken en wat fruit. Ik kreeg nog 2 eigengemaakte mueslirepen mee, weer zo lief..

Ik loop naar boven langs de mooi behouden burcht Churburg, en kom in rijk bosgebied, heerlijk nu met die warmte. Ook weer de waalpaden, die vroeger bedoeld waren om het land te irrigeren, en nu zijn het mooie wandelpaden. Je loopt weer boven langs en hebt overal mooi uitzicht.
Bij Laas, ga ik van de route, want het is wel mooi, die Via Claudia Augusta, maar vaak ga je langs de steden, en die wil ik ook wel zien.
Dus ik ga mijn VinschgauCard maar eens uitproberen. Na 10 minuten sta ik in Schlanders.

Als ik de trein uit loop, spreekt een vrouw mij aan. Ze wandelt ook veel, en wil weten wat ik voor weg aan het belopen ben. Dan loopt net Luigi langs, een oudere man, en hoort dat ik uit Nederland kom. Hij wordt helemaal enthousiast. Hij houdt van sterke vrouwen zegt hij, en geeft me heel galant een handkus. Hij blijft nog even staan, en Katrin, zo heet de vrouw vraag ik, of ik een foto mag nemen. Ik vraag dat altijd, om dat je straks bij het gezicht, het verhaal weer weet.
Luigi, wil dat ik ook een foto van hem neem, en gaat er helemaal voor staan. Dan zegt hij, een gezegende reis lieve vrouw, en nogmaals een handkus. ik wordt er verlegen van, je ziet dat het echt gemeend is..
Ook Katrin neemt afscheid, en zegt, dat ik haar aan het denken heb gebracht..

In Schlanders, eet ik eerst lekker warm, want het hotel heeft geen restaurant vanavond. Daarna naar de kerk, die ik weer heerlijk rustig doorloop. Dan ontdek ik vanuit de preekstoel een arm die een kruis vasthoudt. Zo iets heb ik nog nooit gezien, en gaat uiteraard op de foto.
Dan nog een kaarsje voor een lieve vrouw ,die vandaag begraven wordt, en neem even mijn rustmoment.
Het is een mooie stad en er valt genoeg te zien, zou toch jammer zijn, als ik er voorbij was gelopen.

Dan ga ik even in de schaduw zitten, want de winkels zijn hier dicht tussen 12.00 en 15.00 uur. Een vrouw vraagt of ze naast me mag zitten, en natuurlijk mag dat. Ze verteld dat ze op vakantie is, met haar man. Hij is nu in het ziekenhuis voor de nierdialyse. Dat kan gelukkig, maar het duurt een hele middag, en dan verveeld ze zich. Ze vertelt over haar kinderen, kleinkinderen en over haar jeugd. Het is een mooi gesprek, en je ziet dat ze het heerlijk vindt.
Wil je ook een ijsje ,zegt ze, ik haal voor ons even. En zo zitten we samen aan een ijsje, en praten, terwijl we elkaar een uur geleden nog niet kenden. Dat vind ik altijd zo mooi..
We nemen afscheid, en het is inmiddels als half vier.

Ik laat bij de bakker, 2 broodjes kaas smeren voor vanavond, en koop bij Cecil, 2 t-shirts met korte mouw. Ik heb alleen nog lange mouw en ze zijn, op 1 na, allemaal ontzettend verwassen. Daarbij, mag je dan wel onderweg zijn, maar je loopt er wel graag netjes bij..

Nu naar het hotel, die eigenlijk mooi op mijn route lag, maar door mijn uitstapje, moet ik weer terug naar boven, naar Kortsch.
Het wordt donker en het begint te regenen. Dus even doorlopen, denk ik..
Een man staat in zijn tuin, en zegt; Was is er met u aan de hand?
Ik zweet het uit, en zeg, dat ik doorloop omdat het waarschijnlijk zo harder gaat regenen. Ach, lieve vrouw ,zegt hij, dat zal wel meevallen, maar drink eerst maar wat. In de tuin, komt zijn vrouw erbij ,en ik krijg een heerlijk glas, koude limonade, ook weer zo lief..

Dan het laatste stukje naar boven, en kom aan in mijn hotel. De kamer is prachtig, ik kijk over de grote appelgaarden uit. Ik wordt vriendelijk ontvangen, krijg weer een VinschauCard, voor de laatste 3 dagen, en een waterkoker en theezakjes, omdat ik vertelde dat ik al broodjes bij me had.
Al met al, een hele fijne dag, met heel veel lieve mensen

Tags: Schlanders

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Ik ben Kitty, ook wel Catharina genoemd door mijn buitenlandse vrienden. Wandel al graag jarenlang en was ook 2x richting Santiago de Compostela. Ben getrouwd met Anne en heb 2 kinderen, die inmiddels al volwassen zijn. Na jarenlang voor veel mensen te hebben gezorgd, besefte ik toen ik 50 werd,dat er een andere fase in mijn leven kwam. Wilde ik nog wensen vervullen, dan moest ik niet wachten tot later. Ik ben in 2011, de route Frances gelopen naar Santiago. Ontdekte dat dit iets me me deed, en al gauw kwam de wens om ooit vanaf Nederland naar Rome te lopen, die uitdaging ga ik nu aan..

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 141600

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: