Dag zusters, het was fijn bij jullie.. - Reisverslag uit Prutz, Oostenrijk van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu Dag zusters, het was fijn bij jullie.. - Reisverslag uit Prutz, Oostenrijk van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu

Dag zusters, het was fijn bij jullie..

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

17 Mei 2017 | Oostenrijk, Prutz

Ik had vannacht de ramen wijd open gehad, heerlijk die berglucht. Wel oppassen met het licht aan doen, want voor je het weet heb je een stel dikke meikevers in je kamer. Het is weer de tijd, want ook onderweg, zie je verscheidene gesneuvelde liggen.
Om 7.00, als ik mijn rugzak aan het inpakken ben, hoor ik een bekend Marialiedje. Het is een grote groep vrouwen die al zingend de berg opkomen.
Als ik om 7.30 in de kapel kom, is hij dan ook vol.
De kapel is boven, en we zitten in een kring. Het is mooi zo samen zingend en biddend de dag te beginnen.
Aan het eind, zegt zuster Barbara, dat ik de reis naar Rome maak, en wens me verder een goede reis. Dat ook ik voor hun eens mag bidden en in gedachten heb.

Daarna samen aan het ontbijt, en wat is dat fijn, na zoveel weken alleen je dag te beginnen. We praten over van alles, en gaan ieder onze eigen weg.
Zuster Katharina, komt nog even bij me zitten. Ze had er gisteren lang over nagedacht, hoe het moet zijn, om zo alleen op pad te zijn.
Ze bewonderd mijn moed, zegt ze, en hoopt dat ik geestelijk heel rijk uit deze tocht kom.
Bij het weggaan, en betalen uiteraard, komt zuster Barbera nog even langs. die houdt wel van een geintje, een schat van een vrouw.
Ze zwaaien me uit, hoe beter kun je je dag beginnen..

Het is dan ook prachtig weer, en geniet van alles. Ik dacht dat ik wel weer gelijk naar beneden zou gaan, maar ga nog hoger naar het dorpje Rifenal. Het zal daar in de winter wel druk zijn, maar nu staat de skilift, stil te wachten tot het volgende seizoen.

Ik loop verder naar beneden naar Zams, maar over de grote weg. Al die smalle steile paden, heb ik het niet zo op. Ik volg grotendeel de Via Claudia Augusta, maar toch ook nog mijn app. Vaak moet je onnodig om, en ik wil toch ook wat afstand lopen.
Zo laat ik me door de app uit Landeck helpen. Ik lees vaak de blog van Fred, die hem vorig jaar heeft gelopen, en die gaf aan dat hij maar heen en weer liep, alleen maar voor een Pestkapel. Nou, ik wil vandaag proberen weer alles te lopen, dus ga regelrecht naar Fliess. Eerst een flinke kuitenbijter, Fliess, ligt bovenop een berg. Bovenaan komen me koeien tegemoet, ik vind het altijd een prachtig gezicht.

Dan naar beneden, door een natuurpark, en daarna door naar Prutz. Het is warm vandaag, maar gelukkig zijn er allemaal verkoelende bronnetjes met heerlijk koel water.

Vlak voor Prutz, nog even een drinkpauze en naast mij zit Georg, die even 2 weken alleen op de fiets is, soms moet dat even vind hij, om het huwelijk goed te houden en fiets lachend weg.

Net voor mijn logeeradres, kun je zelf water tappen uit de Sauerbron. Heerlijk even van gedronken, daar kom je van bij.
In mij hotel, ga ik gelijk onder de douche en was mijn kleding. Hang ze weer overal neer op mijn balkon, en als ik weer kom is alle kleding al bijna droog. Tja, dat is weer een voordeel van warm weer..

  • 18 Mei 2017 - 14:27

    Astrid Rikkink:

    Dag Kitty,
    Hier een berichtje van de Broeninkskamp.

    Prachtig die verhalen van jou. Zo mooi geschreven!
    Heerlijk om te lezen.

    Heb nu weer en stapeltje verhalen voor Lidy geprint.
    Alles vergroten zodat ze toch kan lezen.
    Ze vind de verhalen mooi om te lezen en als ik ze vergroot gaat het prima.

    Heel veel lieve groetjes van Lidy.

    Ook van ons natuurlijk en succes met de overige kilometers!

  • 18 Mei 2017 - 19:02

    Rem:

    In één ruk alles gelezen! Straks in boekvorm uitbrengen zou ik zeggen. Ik ga ze zo gauw mogelijk uitprinten voor de jarige Job in ons midden namelijk Jo! Wens je verder een behouden wandeltocht, en reageer nog wel een keer. X je buurjongen van rechts

  • 18 Mei 2017 - 22:19

    Rita:

    Kitty mooi om je verslag(en) te lezen en je te volgen!
    Fijn dat je weer wat opgeknapt bent!
    Ga zo door!

    Groeten uit Hattem Willem en Rita

Tags: Prutz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Ik ben Kitty, ook wel Catharina genoemd door mijn buitenlandse vrienden. Wandel al graag jarenlang en was ook 2x richting Santiago de Compostela. Ben getrouwd met Anne en heb 2 kinderen, die inmiddels al volwassen zijn. Na jarenlang voor veel mensen te hebben gezorgd, besefte ik toen ik 50 werd,dat er een andere fase in mijn leven kwam. Wilde ik nog wensen vervullen, dan moest ik niet wachten tot later. Ik ben in 2011, de route Frances gelopen naar Santiago. Ontdekte dat dit iets me me deed, en al gauw kwam de wens om ooit vanaf Nederland naar Rome te lopen, die uitdaging ga ik nu aan..

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 141360

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: