En dan is het weer winter - Reisverslag uit Nördlingen, Duitsland van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu En dan is het weer winter - Reisverslag uit Nördlingen, Duitsland van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu

En dan is het weer winter

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

26 April 2017 | Duitsland, Nördlingen

Als ik vanmorgen de gordijnen open doe, zie ik dat we weer winter hebben. Er komen grote vlokken uit de lucht, en er staat een stevige wind.

Beneden aan het ontbijt, zien de 2 dames er van af om vandaag te lopen. De een heeft haar voet overbelast, maar het weer speelt ook een rol. De wind staat zo, dat je de hele weg de sneeuw in je gezicht zult hebben, daarbij, zul je niet veel van de omgeving zien.

Ik stem in en ga ook mee. Nordlingen is zo mooi, zeggen ze, daar kun je je wel een dag vermaken.
We gaan in een busje die kant op, en het weer wordt steeds slechter..
Als we in Nordlingen aan komen, nemen we afscheid, en ik ga eerst de kerk bekijken, want daar bent ik voor afgezet.
In de kerk kom ik met de dame, die daar zit aan de praat. Ze legt me uit dat hier speciale steensoorten zijn gebruikt voor de kerk, en is hier n.l. voor miljoenen jaren een meteoriet ingeslagen.
Verder vertelt ze over de heksenverbrandingen, die heel erg zijn geweest, en de kijk van Luther hier op.
Daarna nog even rondgekeken en ontdekte dat hier een Nederlandse generaal van de Infanterie, begraven lag.
Verder een kaarsjes gebrand en een rustmoment genomen. Afscheid genomen en verder gegaan, naar het museum, die me gaat vertellen over de meteorietinslag. Dat was erg interessant, en bij het laatste verteld een man, dat het maar eens in de miljoenen jaren voorkomt, dus blijf genieten van je leven, nou zal ik doen hoor!

Na een lekkere kop koffie, ga ik naar het stadsmuseum. Daar tref ik weer 2 echtparen aan, die mij onderweg ook al hadden aangesproken. Ze vinden het fantastisch wat ik doe, dus kwamen we weer in gesprek. Het ene echtpaar was op bezoek uit Australië, en haar voorouders kwamen uit Nederland.
Zo kwamen we elkaar wel een paar keer tegen, en hebben elkaar aan het eind al het goede toegewenst. Mooi toch, zulke ontmoetingen.
Het museum op zich, was ook heel interessant, ben nou eenmaal gek op geschiedenis.

Zo nu maar eens naar het hotel, die aan de buitenkant van de stadsmuur lag. Het is een soort familiehotel, en ik heb een kamer met 4 bedden. Het is een soort luxe Jeugdherberg, en het zit vol met kinderen, die alle kanten op gillen en rennen. Ook de maaltijd die je kunt nuttigen voor 10 euro , is het systeem van een Jeugdherberg. Als ik dat aangeef aan de receptionist, schiet ze in een verdedigingsmodus. Nee, hoor dit is een hotel.
Er zou door het hele hotel WIFI zijn, maar helaas. Niet op mijn kamer en ik mag beneden gaan zitten in het restaurant en receptie, waar voortdurend iedereen door heen gilt en rent.
Toch maar deze reisverslagen schrijven, je vergeet zo snel wat..

Verder de hele avond gebeld naar hotels en pensions, maar veel zijn volgeboekt, of er wordt niet opgenomen. Veel zitten vol, er wordt momenteel een nieuwe weg aangelegd, en veel goedkopere hotels zijn door hen geboekt.
Ik wil geen stress, daarbij komt er nog meer slecht weer aan tot zaterdag.
Ga in ieder geval naar Harburg, en blijf daar 2 nachten. Rust en warmte, en een plek volgens de receptioniste, die erg leuk is en je goed een dag kunt vermaken. Zaterdag wordt het weet beter....zeggen ze...

  • 27 April 2017 - 16:23

    Jan En Lei Van Amstel:

    Kitty, heel veel succes en groeten uit Ulft.

    Groeten Jan en Lei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Ik ben Kitty, ook wel Catharina genoemd door mijn buitenlandse vrienden. Wandel al graag jarenlang en was ook 2x richting Santiago de Compostela. Ben getrouwd met Anne en heb 2 kinderen, die inmiddels al volwassen zijn. Na jarenlang voor veel mensen te hebben gezorgd, besefte ik toen ik 50 werd,dat er een andere fase in mijn leven kwam. Wilde ik nog wensen vervullen, dan moest ik niet wachten tot later. Ik ben in 2011, de route Frances gelopen naar Santiago. Ontdekte dat dit iets me me deed, en al gauw kwam de wens om ooit vanaf Nederland naar Rome te lopen, die uitdaging ga ik nu aan..

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 141377

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: