Van lente naar de winter.. - Reisverslag uit Bad Mergentheim, Duitsland van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu Van lente naar de winter.. - Reisverslag uit Bad Mergentheim, Duitsland van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu

Van lente naar de winter..

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

18 April 2017 | Duitsland, Bad Mergentheim

Brr, wat is het koud vandaag, maar gelukkig wel overwegend droog.
Na een paar dikke knuffels aan Tina, ben ik dan uit Gamburg weggegaan, was wel blij om weer onderweg te zijn.
Zoals ik gisteren al zei, kon ik alleen annuleren vandaag, als ik meer als 50 euro betaalde, dus heb ik maar besloten naar Bad Bergentheim te gaan.
Eerst met de bus naar Tauberbishofsheim , en daar wat warme spulletjes, zoals een legging, kousjes voor in de sandalen s'avonds en een vestje gekocht.
Het wordt de komende dagen, nog kouder en nu valt al af en toe dikke vlokken natte sneeuw.
Als ik even koffie drink, breekt het zonnetje door, dan vandaag maar tot Lauda en dan verder kijken.
Na 8 km zie ik Lauda, en ben erg blij. Ben toch nog wel moe, van die zware benen, dus beslis het is goed voor vandaag, moet nog even aansterken.
Als ik net een kaartje heb gekocht, begint het hard te waaien en daarna te regenen, ben blij dat ik gestopt ben.
Als ik in Bad Bergentheim aankom schijnt weer de zon, en geniet van al die mooie gebouwen die daar te zien zijn.
Haal nog een mooie stempel van de stad, in mijn pelgrimspaspoort..

Pelgrimspaspoort, hoor ik sommige denken. Het pelgrimspaspoort, is een soort stempelkaart,een identiteitspapier voor pelgrims, die lid zijn van een vereniging. Je kunt hiermee je identificeren als pelgrim en zo nodig hulp vragen. De meeste pastorieën en kloosters verschaffen slechts op vertoon van een pelgrimspas hulp en onderdak.
Ze zijn tevens een stempelkaart, waarin je stempels spaart, zo kun je laten zien, waar je vandaan komt en waar je zoal hebt overnacht.
In Santiago krijg je een Compostella, en in Rome een Testimonium.
Bij de foto's laat ik zien hoe hij er uit ziet ..

Ik heb nog heerlijk gewandeld door het mooie kuurpark, en kijk me ogen uit hoe mooi het is. Ik besef, dat ik dit nooit meer zal krijgen, deze tijd, deze momenten, ik ben elke dag zo dankbaar voor, dat ik dit mag doen.

Het hotel waar ik verblijf vannacht, is een kuurhotel, met zwembad etc. Ik heb mijn zwempak niet bij me, ergens moet je grenzen stellen in je rugzak. Maar in de gangen is het heel erg warm, de reden was snel duidelijk, veel van de gasten lopen hier in badjas rond.
Ik niet, ik heb ontdekt dat hier een wasruimte is en je kosteloos kunt wassen. Nou, dat is niet voor dovemansoren, want een wasmachine is een luxe voor mij momenteel.
Niemand hoeft te wassen blijkbaar, dus kan lekker mijn gang gaan, en aan het eind van de avond, is alles weer schoon en droog.
Was anders altijd met de hand, maar dit is toch wel even fijner..
Morgen gaat het naar Tauberrettersheim, weer klein dorpje.
De romantische strasse is prachtig en hoop eindelijk nu het verder te kunnen lopen...

  • 19 April 2017 - 08:55

    Dieuwke:

    Hier in Groesbeek afgelopen nacht nachtvorst. Gister ondeerrmrweg natte sneeuw..... Tsja, april doet wat hij wil. Gelukkig had je warm onderdak!

  • 19 April 2017 - 14:52

    Liesbeth:

    HAI KITTY hier is het ook koud maar wel droog hoop dat het verder goed gaat groetjes

  • 19 April 2017 - 21:48

    Christel :

    Lieve Kitty, wat een avontuur en mooie verhalen. Volg al jou reisverslagen. Erg mooi om te lezen. Zie sommige verhalen helemaal voor me haha. Je schrijft erg smeuïg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Ik ben Kitty, ook wel Catharina genoemd door mijn buitenlandse vrienden. Wandel al graag jarenlang en was ook 2x richting Santiago de Compostela. Ben getrouwd met Anne en heb 2 kinderen, die inmiddels al volwassen zijn. Na jarenlang voor veel mensen te hebben gezorgd, besefte ik toen ik 50 werd,dat er een andere fase in mijn leven kwam. Wilde ik nog wensen vervullen, dan moest ik niet wachten tot later. Ik ben in 2011, de route Frances gelopen naar Santiago. Ontdekte dat dit iets me me deed, en al gauw kwam de wens om ooit vanaf Nederland naar Rome te lopen, die uitdaging ga ik nu aan..

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 141363

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: