Servus, Gruss Gott und zum wohl... - Reisverslag uit Gamburg, Duitsland van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu Servus, Gruss Gott und zum wohl... - Reisverslag uit Gamburg, Duitsland van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu

Servus, Gruss Gott und zum wohl...

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

16 April 2017 | Duitsland, Gamburg

Vanaf vandaag groet ik met de bovenste woorden, zo leuk om te horen...

Vandaag een rustdag, het is 1e Paasdag, een mooi dag ervoor. Na het ontbijt, ben ik gaan wachten op de dames, maar waar ik ook keek, geen dames uit Hessen te bekennen. nogmaals bij de dame van het ontbijt gevraagd, ze wist niet wie ik bedoelde.
Nou, ja ik moet er maar vanuit gaan, dat wat me s'avonds wordt beloofd, niet allemaal zo gaat.
Om 9.45 begint ook hier de klok te luiden, blijde klokken noemen we ze. Dus jas aan en er heen.
Ook hier is een mis, en erg feestelijk, want ook de 1e communiekantjes die zichzelf voorstellen, een kinderkoor en gemengd koor begeleiden deze mis.
Er wordt ook veel Latijns gezongen, en zo kan ik het Pater Noster ook meezingen.
Bij het verlaten van de kerk, hoor ik weer de blijde klokken, en kom in gesprek. Wensen elkaar een Gesegnete Ostern. Mooi om deze dag te beginnen.
Daarna weer naar mijn kamer, en de TV aangezet, want dat hoort erbij, bij mij, met Pasen,het Urbi et Orbi van de paus.
Raar, zoals je nu naar het Pietersplein kijkt, en weet dat je die kant op gaat. Daar hoop ik over 10 weken te staan..

Ik ben gelovig, maar zal nooit iemand iets op dwingen, dat is iets van mij. Zelfs mijn kinderen en mijn man, laat ik zelf hun beslissing daarover maken.
Ik ben katholiek en voel me prettig daarbij. Ben een grote vereerster van Maria, en wie ooit in mijn huis was, weet dat.
Ik haal er veel kracht uit en blij te geloven dat ik nooit alleen ben.

Ik heb aan mijn rugzak een zakdoek met een knoop, en zo heeft Anne in Mali een zakdoek met een knoop.
Toen wij in maart afscheid namen van Moeder Lok in Vlaardingen, was dat een moeilijk moment, omdat ze al 90 jaar is. Anne en ik zijn erg gek op haar, we kennen elkaar dan ook al 37 jaar.
Toen ik in 1980 werkte in Het Dorp in Arnhem, vroeg haar broer of ik mee kon als begeleiding naar zijn moeder in Vlaardingen. Ik ben daar bij de familie in gegroeid, en we hebben samen lief en leed gedeeld.
Mijn moeder stierf jong, en zij is voor mijn kinderen hun oma en voor mij is zij mijn moeder geworden. Probeer er zo vaak mogelijk heen te gaan, ze is me erg lief.
In ieder geval voor ons weggaan, kwam ze met een doosje zakdoeken, want ze had ons meer mee willen geven, maar kon niet meer naar de winkels. Ze had met mij ooit samen bij een preek gezeten, waar de dominee praatte over een knoop in de zakdoek. Zo kregen we alle drie een zakdoek met een knoop. Als we het ooit moeilijk zouden hebben, dan moesten we maar naar de knoop kijken, en we wisten we zijn nooit alleen. Het mooiste cadeau wat ik mee kreeg.

Verder vandaag bleef het eigenlijk best droog, heel af en toe een drup. Wel is het kouder geworden, maar toch heb ik nog even gewandeld door het dorp.
Vandaag echt Paaseten gehad, lekkere asperges...
Al met al een prima rustdag.
Morgen is er storm en veel regen voorspeld, hopelijk valt het mee, ik wil n.l. naar Lauda, eindelijk de romantische strasse....

  • 17 April 2017 - 09:25

    Liesbeth:

    hoi kitty veel succes de volgende dagen en hopen dat het weer een beetje meewerkt groetjes van ons

  • 17 April 2017 - 10:13

    Elise:

    Hoi Kitty. Leuk om je via deze weg te volgen. Wens je nog veel wandel plezier en hopelijk werkt het weer ook wat mee. Nog een fijne 2e paasdag. Groetjes Elise

  • 17 April 2017 - 15:12

    Tante Riet, May Heeft Het Getypt:

    vandaag zijn wij bij mama, zij vindt het heel leuk jou even te schrijven.
    mama is erg blij met de stukjes die je elke dag schrijft. Zij verheugt zich op de post.
    lieve Kitty, ik wens je alle succes en sterkte toe. Ik ben heel blij te lezen wat je zoal meemaakt. ik vind dat je heel veel moed nodig hebt om dit allemaal te doen. ik lees graag verder hoe je reis verloopt. May gaat op vakantie en dan neemt Nienke het sturen van jouw stukjes, die sterk vergroot worden, want m'n zicht gaat behoorlijk achteruit, Zo kan ik alles goed lezen.

    Veel liefs van tante Riet en van May, Nienke en Madeleine. Jelle is er niet bij.

  • 17 April 2017 - 20:33

    Kitty Dijkstra-Peters:

    Bedankt allemaal voor de reacties, en wat fijn tante Riet, dat je toch mijn verslagen kunt lezen. Fijn dat jullie daar zo goed voor zorgen, liefs aan allemaal..

  • 18 April 2017 - 17:43

    Henk.J:

    Lieve schijnzus veel sterkte met het ongemak, je moet maar denken dat aan de grote schoonmaak alle zaken weer eens schoon ga je daarna weer fris en fruitig door met alle mensen die je volgen en met de trouwe metgezel die er altijd voorje, achter, naast je is. Liefs Henk

Tags: Lauda, Pasen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Ik ben Kitty, ook wel Catharina genoemd door mijn buitenlandse vrienden. Wandel al graag jarenlang en was ook 2x richting Santiago de Compostela. Ben getrouwd met Anne en heb 2 kinderen, die inmiddels al volwassen zijn. Na jarenlang voor veel mensen te hebben gezorgd, besefte ik toen ik 50 werd,dat er een andere fase in mijn leven kwam. Wilde ik nog wensen vervullen, dan moest ik niet wachten tot later. Ik ben in 2011, de route Frances gelopen naar Santiago. Ontdekte dat dit iets me me deed, en al gauw kwam de wens om ooit vanaf Nederland naar Rome te lopen, die uitdaging ga ik nu aan..

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 141385

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: