Kan de Rijn toch nog niet loslaten.. - Reisverslag uit Budenheim, Duitsland van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu Kan de Rijn toch nog niet loslaten.. - Reisverslag uit Budenheim, Duitsland van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu

Kan de Rijn toch nog niet loslaten..

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

07 April 2017 | Duitsland, Budenheim

Dat zoeken naar de juiste weg, daarin zit zeker veel tijd. Vooral omdat ik ook gewoon mijn eigen weg kies. Pas op de Romantische Strasse vanaf Tauberbischofsheim, kan ik weer een route gaan volgen, en tot die tijd zien we het wel.
Ga van plaats naar plaats en de goede richting op, ( ook erg belangrijk!) en zie wel wat er op mijn pad komt.
Vanmorgen stond ik er al helemaal klaar voor om de Jacobsweg naar Worms te gaan lopen, totdat ik een soort Duitse VVV, naast mijn hotel ontdekte. Ze gingen net open en vroeg of ze ook een kaart hadden, maar volgens haar was hij erg summier als je de wegen hier niet kent.
Maar waar wilt u heen?, vroeg ze. Naar Rome, en samen moesten we even heel hard erom lachen. Nou, zei ze, de koffie is klaar, laten we eerst maar even kijken.
Tijdens de koffie, gaf ze ook het idee aan om de Rijn nog even te volgen naar Worms. Je kunt dan ook af en toe de wijnvelden door en bosgebied is er ook genoeg. Verder is alles vals plat en zo kan ik wat meer lopen op een dag, zonder voortdurend met mijn kaart bezig te zijn.
Dus ben ik maar weer langs de Rijn richting Ingelheim gelopen. Ik gebruik dan de app maps.me en die brengt me ook naar hele mooie plekjes.
Het liep prima vandaag. Weer prachtig weer, droog en een beetje bewolkt.
Halverwege toch ook maar een hotel gebeld, en leve Booking.com, die levert me elke dag, wat vrij is en de prijs.
Ik kwam uit op een hotel in Budenheim, Hotel "Zum Taunus", en de lieve dame aan de lijn, was erg vriendelijk en zei: Bis gleich Catharina!
Dat voelt al goed, en loopt fijn, als je weet dat er verderop iemand op je wacht.
De weg was nog prachtig, veel bloesem, wijnvelden en aan het eind nog weer door een mooi bosgebied.
In het hotel, wat er erg verouderd leek, begroette mij een lieve oude dame van 82 jaar.
Ze vertelde gelijk over haar knieoperatie, en moest ook eerst maar even een kopje koffie drinken.
Ze had de mooiste kamer voor me uitgezocht, waar ik vanmiddag nog lekker even in de zon kon zitten.
Eenmaal op mijn kamer, kon ik mijn geluk niet op. Na al die kleine 1 persoonskamertjes van de laatste dagen, was dit voor mij een paradijsje.
Ik zat 4 hoog en keek vanaf mijn balkon, de boomtoppen in, waar ik werd begroet door een echt vogelconcert.
Mijn besluit stond vast, mijn rustdag kwam morgen in plaats van zondag. Zo'n plekje tref je niet gauw.
In de avond lekker in het restaurantje aan de overkant gegeten, en daarna nog even de laatste afleveringen van Boer zoekt vrouw gekeken. Kijk eigenlijk helemaal niet veel tv en op de hotelkamers staat hij ook uit. Maar dit vind ik altijd leuk, en fijn dat je dat tegenwoordig ook kan volgen.
Ook nog even mijn wasje gedaan en verder niets, morgen rustdag..