toch maar de trein.. - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu toch maar de trein.. - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu

toch maar de trein..

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

03 April 2017 | Duitsland, Koblenz

Heb er echt wakker van gelegen, wat moet ik nu verder. De E8, die ik overigens nog nergens ben tegen gekomen wordt mijn struikelblok. Elke dag dat zoeken, uren niets zien dan bos en slechte paden en zie dat de E8 iets naar boven gaat. Ik snap het niet meer, en zo wil ik niet verder.
Beneden aan het ontbijt bespreek ik het probleem met de hotel eigenaar.
Gewoon naar Koblenz gaan meent hij, je moet toch omdat je over Duitsland gaat een keer het OV pakken, heb je gezegd. Dan is dit een goed moment. De Eifel is mooi, maar niet voor lange afstandspaden, alleen richting Trier. Pak de trein en je zit als je het van Bad Munstereifel rekent, hoogstens 70 km verder.
Ik loop de eerste 8 km naar Bad Munstereifel naar het treinstation. Nog steeds die twijfel en vindt het moeilijk. Eenmaal in de trein komt de opluchting, kan nu niet meer terug en geniet van het landschap wat aan me voorbij raast.
In de trein, bel ik naar een hotel, die nog een mooie eenpersoonskamer voor me vrij heeft.
Nu zit ik dan in Koblenz, en ga de Jacobsweg lopen tot Worms. Die kaart had ik ook bij me. De Jacobswegen van Duitsland en komt me nu goed van pas.
Heb er zin in , eindelijk een route die ik kan volgen, voelt goed...

  • 04 April 2017 - 09:00

    Liesbeth:

    wat een narigheid.... waar je zin in heb ik wens je veel succes groetjes

  • 04 April 2017 - 10:37

    Elise:

    Hoi Kitty, leuk om je te volgen, je hebt al veel mee gemaakt,ha,ha.Wens je nog veel plezier met het lopen en blijf je volgen, je kunt het!!

  • 04 April 2017 - 12:10

    May:

    Lieve Kitty,

    tot nu valt het nog niet allemaal mee, maar je houdt moed en dat is belangrijk. Anders gaat het niet lukken en dat snap jij heel goed. Vertrouwen op de heer en op jezelf!
    Heb vertrouwen en hoop en dan komt het allemaal goed. Ik stuur je verhalen door naar mijn moeder, die ze met plezier leest. Succes en liefs van ons allemaal.

  • 04 April 2017 - 12:10

    May:

    Lieve Kitty,

    tot nu valt het nog niet allemaal mee, maar je houdt moed en dat is belangrijk. Anders gaat het niet lukken en dat snap jij heel goed. Vertrouwen op de heer en op jezelf!
    Heb vertrouwen en hoop en dan komt het allemaal goed. Ik stuur je verhalen door naar mijn moeder, die ze met plezier leest. Succes en liefs van ons allemaal.

  • 04 April 2017 - 19:01

    Theo De Groot:

    Hoi Kitty, je hebt groot gelijk met die E8. Ik zit wat noordelijker van je, maar er is inderdaad geen touw aan vast te knopen! Overal is die route naar de hand gezet van belanghebbenden, de beschrijving moet je er voortdurend bijhouden, de markeringen negeren. Dat is bijna niet te doen! Ik geniet van de omwegen en ga op tijd met de trein naar mijn volgende startpunt (Aken). Goede weg verder!!

  • 06 April 2017 - 20:55

    Kitty Dijkstra-Peters:

    Hoi Theo, fijn als je ziet dat je niet de enigste bent. Ben blij als ik straks in Wurzburg ben en aan de romantische strasse kan beginnen, het is elke dag nu wel je route uit stippelen. Verder weet je niet of je veel moet stijgen en dalen. Loop ik vlak vind ik 25 geen probleem, maar met veel bergje op en af, vind ik 15 meer als genoeg. Mijn lichaam laat me wel weten dat ik geen 18 meer ben, dus luister ik er goed naar, succes met je tocht, liefs Kitty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Ik ben Kitty, ook wel Catharina genoemd door mijn buitenlandse vrienden. Wandel al graag jarenlang en was ook 2x richting Santiago de Compostela. Ben getrouwd met Anne en heb 2 kinderen, die inmiddels al volwassen zijn. Na jarenlang voor veel mensen te hebben gezorgd, besefte ik toen ik 50 werd,dat er een andere fase in mijn leven kwam. Wilde ik nog wensen vervullen, dan moest ik niet wachten tot later. Ik ben in 2011, de route Frances gelopen naar Santiago. Ontdekte dat dit iets me me deed, en al gauw kwam de wens om ooit vanaf Nederland naar Rome te lopen, die uitdaging ga ik nu aan..

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 788
Totaal aantal bezoekers 141402

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: