Loslaten - Reisverslag uit Wittem, Nederland van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu Loslaten - Reisverslag uit Wittem, Nederland van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu

Loslaten

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

28 Maart 2017 | Nederland, Wittem

Had al veel eerder weer wat willen schrijven, maar de dagen vlogen om, en voor je het weet, zit je dan in Wittem.
Deze week is voor mij loslaten, en kan een ander zo de deur achter zich dicht gooien, ligt dat bij mij anders.
Het is geen heimwee, maar meer de zorg dat het degene nu goed gaat,en dat je elkaar in goede gezondheid weer mag zien.
Zo heb ik oma Lok even los moeten laten. Een lieve oude dame van 90 jaar, die ik voor 37 jaar via haar broer heb leren kennen. Ze is als een moeder voor mij en een oma voor mijn kinderen. Al woont ze in Vlaardingen, ik probeer er elke maand heen te gaan.
Dan is er je buurman, waar ik mantelzorger van ben, gelukkig kijkt nu een collega om de hoek.
Cliënten, waar ik al jaren lang een vast gezicht ben. De voorlopige laatste route ging dan ook met veel emotie gepaard. Ik wenste iedereen een goed weerzien, maar hun zagen de zuster, al niet meer terug komen, zo alleen, veel te gevaarlijk..
Dan zijn er nog je vrienden, en het allerbelangrijkste je familie en gezin.
Met de familie gezellig uit wezen eten, afgelopen zaterdag, en we deden het zondag met alleen de kinderen, nog even over.
Tja en vanmorgen zat ik dan al vroeg in de auto, want mijn man moest vroeg inchecken op het militaire vliegveld in Eindhoven. Raar, vaker met dit bijltje gehakt, maar nu jezelf ook weg gaat voelt het op een of andere manier anders.
Mijn man, ziet zo'n uitzending weer als iets wat hij graag wil hebben gedaan, en ik denk dat het de saamhorigheid en kameraadschap, van zo'n missie hem ook trekt. Mali, hij zal er inmiddels zijn, en het zal wel wennen zijn in die vreemde warmte.

Over warmte gesproken, ook ik mag niet klagen, de komende dagen. Gisteren bij het afscheid nemen van een cliënt, zei ze, we gaan vast samen op reis, want als engelen reizen gaan, dan lacht de hemel. Haar reis begon al vanmiddag, toen de zon hoog aan de hemel stond...
Ik begin morgenvroeg aan mijn reis naar Rome, en veel gedachten gaan met me mee...
Ik ga loslaten onderweg, zodat ik even tijd heb om over veel na te denken en natuurlijk ook even geen zorgen te hebben. Gewoon de dag nemen zoals hij komt.

Wel heb ik een dierbaar boekje bij me . Het is een boekje met alle datums van de dagen dat ik onderweg ben, en bijna elke dag staat er wel iets. Gedichtje, wens , gedachtenis, het is me erg dierbaar.
Helemaal los, wil ik ook niet, en zo is iedereen even bij me...

Loslaten
is met je hart
toestaan
datgene wat
je hoofd niet
kan vergeten.

  • 28 Maart 2017 - 21:46

    Greet Luesink:

    Lieve Kitty.

    Ik wens je een zinvolle reis en vond afgelopen donderdag een fijne voorlopige afsluiting van onze samenwerking.
    Doe voorzichtig en kom gezond terug.
    Fijne tocht x

  • 28 Maart 2017 - 22:00

    Ilonka Heesink:

    Lieve Kitty,

    Ik wens jou een plezierige en zinvolle reis. Tot over 3 maand en ik volg jou tijdens jou wandeltocht naar Rome.

    Groetjes,Ilonka

  • 28 Maart 2017 - 23:06

    Simone Bels:

    Hallo Kitty,

    Van mijn zus Engelien heb ik gehoord dat je aan je grote reis bent begonnen. Leuk dat ik je op deze wijze kan volgen en zo met je" mee mag reizen" naar Rome. Zo speciaal dat je dit doet. Ik wens je een hele inspirerende reis met veel Happy memories voor je verdere leven. Geniet ervan.

    Groetjes Simone

  • 28 Maart 2017 - 23:08

    Theo De Groot:

    Ik kan me jouw gevoel goed voorstellen, ik stap donderdag ook op vanuit Nijmegen naar Aken, Eifel, Trier, Langres (Fr) en verder over de Via Francigena. Geniet van het loslaten en van de wereld die vervolgens voor je opengaat! "Gute Reise, Hals und Beinbruch!!"

  • 29 Maart 2017 - 08:35

    Lucia Basemans:

    Dag Kitty,

    Een heel goede reis gewenst.
    Ik ga je volgen, je loopt de route die wij in etappes wandelen.
    en ik ben nieuwsgierig naar je ervaringen onderweg.
    Die zullen waardevol zijn voor je.
    Geniet er vooral van!

    Groet,
    Lucia

  • 29 Maart 2017 - 09:39

    Irma:

    Dag Kitty
    Ik wens je een hele inspirende wandeltocht .
    Heel bijzonder dat je dit gaat doen .
    Ik wandel in gedachten met je mee
    Geniet van het losaten en zeker van al het mooie dat je op deze wandeltocht naar Rome tegenkomt .
    Grusse

  • 29 Maart 2017 - 16:36

    Mia:

    Kitty we gaan je volgen en komen zo ook een beetje op weg naar Rome. Gaan veel over je reis lezen.

  • 02 April 2017 - 10:21

    Engelien:

    Dag lieve Kitty

    Vanmorgen in de kerk voor jou mijn kaarsje opgestoken.
    Ga nu even wat van je reisverslag uitprinten voor de de ´bezorgde ´clienten , zodat ze kunnen lezen hoe het met je is.Wat ontzettend leuk dat we je kunnen volgen.
    In gedachten lopen we met je mee...Liefs Engelien.

Tags: loslaten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Ik ben Kitty, ook wel Catharina genoemd door mijn buitenlandse vrienden. Wandel al graag jarenlang en was ook 2x richting Santiago de Compostela. Ben getrouwd met Anne en heb 2 kinderen, die inmiddels al volwassen zijn. Na jarenlang voor veel mensen te hebben gezorgd, besefte ik toen ik 50 werd,dat er een andere fase in mijn leven kwam. Wilde ik nog wensen vervullen, dan moest ik niet wachten tot later. Ik ben in 2011, de route Frances gelopen naar Santiago. Ontdekte dat dit iets me me deed, en al gauw kwam de wens om ooit vanaf Nederland naar Rome te lopen, die uitdaging ga ik nu aan..

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 141369

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: