even het gevoel thuis te zijn.. - Reisverslag uit Budenheim, Duitsland van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu even het gevoel thuis te zijn.. - Reisverslag uit Budenheim, Duitsland van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu

even het gevoel thuis te zijn..

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

08 April 2017 | Duitsland, Budenheim

Vandaag dus besloten om een rustdag te nemen. Wilde dat eigenlijk morgen op mijn verjaardag doen, maar ik wilde dit plekje even nog niet loslaten.
In dit hotel is geen ontbijt, dus eerst maar boodschappen doen.
Beneden vertelde ik dat ik het zo naar mijn zin had, dat ik nog een nachtje wilde blijven.
Dat kon, zei ze, maar de poetsvrouw komt straks. Ik zei, dat mijn bed al was opgemaakt, en ik aan 1 handdoek genoeg had voor die 2 dagen. Je komt toch schoon onder een douche vandaan, toch..
Ik legde weer 45 euro neer, want dat was de prijs voor een nacht, maar daar wilde ze niets van weten.
Ze wilde maar 30 euro hebben, en de rest was voor Kaffee mit kuchen fur mein Geburtstag. Zo lief, allemaal..
Daarna boodschappen gedaan, en koffie gedronken bij de plaatselijke bakker.
Alles had ik voor vandaag al gehaald, kant en klare broodjes, maaltijd salade, yoghurt, fruit en drinken, ik hoefde niet meer weg.
Eenmaal terug, stond de koffie al weer klaar, en hebben we nog gezellig samen gezeten.
Haar broer van 93 jaar was ook aangeschoven. Hij was gevallen deze week, en moest even zijn verhaal kwijt. Over van alles gepraat, en toen was het al bijna tijd voor mittagstisch. Ik kreeg nog soep mee, en heb verder de hele dag , in de zon gezeten, getelefoneerd, kaartjes geschreven en ook even heerlijk naar de vogeltjes zitten luisteren.
Mijn hotel voor morgen is al gereserveerd. Ik ga naar Nierstein. Dat is 27 km, en net teveel, met die warmte morgen. In een grote stad, zit ik liever niet, en op zondag moet je ook op de prijzen letten.
Dus pak ik de bus naar Mainz, en dan is het nog 20 km lopen. Mag me ook wel iets cadeau doen op mijn verjaardag...

  • 08 April 2017 - 21:51

    Greet Luesink:

    Kitty, GEFELICITEERD met je verjaardag, dikke kus.

  • 08 April 2017 - 22:00

    Wendy Nrokken:

    Lieve tante Kitty,

    Wat een leuk verhaal weer om te lezen. Fijn dat het zo goed met je gaat en je het naar je zin hebt.
    Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag morgen!!
    Dikke kus Wendy

  • 08 April 2017 - 23:22

    May, Madeleine En Tante Riet:

    Lieve Kitty,

    wat een mooie verhalen schrijf je. We genieten er erg van. Mama ook, want ik stuur ze door. Ze vindt ook dat je erg goed kunt schrijven. We kunnen zo alles met je meebeleven en dat is erg leuk.
    We willen je heel graag feliciteren met je verjaardag. Wel vreemd hé, zo zonder je gezin? Maar je bent vast in goed gezelschap; van fijne mensen om je heen en van de Heer, die jou begeleidt op jouw reis en in jouw leven.
    Geniet van deze fijne rustdag(en); laat je trakteren (heb je al gedaan, begrijp ik uit je tekst) en wees dankbaar dat je dit allemaal beleven mag. Dankbaar dat je gezond bent en deze voetreis zo goed verloopt; in ieder geval hoor ik geen klachten over je voeten of benen. Dat is een groot goed.
    Nou, lieve nicht, loop rustig je pad verder; niet alleen naar Rome, maar je hele levenspad. Geniet van je gezin; de liefde, de kinderen en al het mooie werk dat je voor anderen doet. Je bent een topper!Geniet ook van de stilte in jezelf en de rust die je tijdens het wandelen zult ervaren.
    Een hele fijne dag, morgen, en ik zal zeker op je toasten morgen. We gaan lekker naar het strand; want het wordt morgen heel mooi weer. Morgenmiddag komt de broer van Madeleine dus ik ga ervan uit dat we ergens aan het strand zullen eten; dan zal ik het glas op jouw geluk en jouw gezondheid en dat van jouw gezin heffen: HIEP HIEP HOERA voor Kitty!
    Liefs van ons allemaal May, Madeleine en tante Riet, die je hartelijk groet!

  • 09 April 2017 - 09:30

    Yvette:

    Goeie moggeuuu Kitty...❤

  • 09 April 2017 - 10:03

    Marga Weusthof:

    Hieperdepiep hoera!

  • 09 April 2017 - 17:08

    Elmar:

    Hallo Katrin.

    Alls alles Liebe zum Geburtstag. Da Du gerade in einer der besten Weinregionen Deutschlands bist, solltest Du Dir heute ein, zwei Gläschen Riesling gönnen. Bleib gesund und komme heil wieder nach hause. Bitte schicke mir mal Deine Mobil-Nummer.

  • 09 April 2017 - 17:18

    Rita:

    Ha Kitty,

    Gefeliciteerd wel een heel bijzondere verjaardag,
    het weer is een kadootje (denk ik, hier wel n.l.)
    Vandaag dus een stukje met de bus en verder weer met de benewagen!
    Goed bedacht je moet het wel volhouden, en je bent nu ook weer een jaartje ouder hé.
    Maar in goede gezondheid hoe waardevol is dat..

    Nieuwe week is weer begonnen,
    wat brengt dat je weer
    en waar helemaal naar toe??

    We horen/lezen het wel!
    Pas goed op jezelf!

    Lieve groeten van Rita (en Willem)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Ik ben Kitty, ook wel Catharina genoemd door mijn buitenlandse vrienden. Wandel al graag jarenlang en was ook 2x richting Santiago de Compostela. Ben getrouwd met Anne en heb 2 kinderen, die inmiddels al volwassen zijn. Na jarenlang voor veel mensen te hebben gezorgd, besefte ik toen ik 50 werd,dat er een andere fase in mijn leven kwam. Wilde ik nog wensen vervullen, dan moest ik niet wachten tot later. Ik ben in 2011, de route Frances gelopen naar Santiago. Ontdekte dat dit iets me me deed, en al gauw kwam de wens om ooit vanaf Nederland naar Rome te lopen, die uitdaging ga ik nu aan..

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 141720

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: