We zijn in Siena, op de Via Francigena - Reisverslag uit Siena, Italië van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu We zijn in Siena, op de Via Francigena - Reisverslag uit Siena, Italië van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu

We zijn in Siena, op de Via Francigena

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

12 Juni 2017 | Italië, Siena

Vanmorgen vroeg op pad, want we moeten nog een kleine 4 km lopen naar het treinstation. We zitten bovenin Assisi, dus het is veel dalen vanmorgen.
De stad moet nog wakker worden, en we lopen in een heel rustig Assisi.
Het is een mooie plek, en we geven beiden aan dat we hier best nog weleens terug willen komen.

We zijn mooi op tijd, dus nog tijd voor een cappuccino met iets erbij. Het is allemaal zo mierzoet wat ze hier eten, op de vroege morgen, en we krijgen het ook niet weg. We hebben gelukkig nog 2 croissants, voor onderweg, want de reis duurt meer dan 4 uur.
Een regelrechte verbinding is er niet, dus we moeten over Florence, naar Siena.
In de trein treffen we nog een echtpaar uit Australië die al veel hebben gelopen in Europa. Nu zijn ze 6 weken in Italië en reizen per trein de steden af. Weer valt de aandacht op mijn stok, die wordt door menigeen echt bewonderd.

Als we in Siena aankomen, zien we een all you can eat Sushibar, en daar hebben we nou net zin in. Voor 11 euro kun je eten wat je wilt, en de verschillende gerechtjes komen op een lopende band voor je langs. We worden heel vriendelijk geholpen en de rugzakken mogen even bij hun achter staan.
Het is echt smullen, lekker veel groenten en heerlijke Sushi. Daarna wordt me verteld dat de eigenaar uit Nederland komt, dus als ik zeg, dat ik heerlijk heb gegeten, kijkt hij lachend op. We praten even, en terug bij de bar, krijg ik nog een lekkere koffie aangeboden.
Nog even samen op de foto, en we worden echt uitgezwaaid.

Dan naar de Intersport, die er vlakbij is. We vinden ondanks dat ze weinig outdoor verkopen een mooie katoenen laken/ slaapzak. Die heb ik nu nodig, nu we weer in Pelgrimshostels gaan slapen. Mijn dikke slaapzak had ik al naar huis gestuurd, en met deze warmte is dat ruim voldoende.
Ondanks dat ik geen klantenkaart had, mocht ik hem wel voor die prijs meenemen, wat een lieve mensen vandaag..

Tineke, heeft de laatste dagen een tik, om alle katten met: Ciao gato, en tegen alle duiven, Ciao piccione, te roepen. Het lijkt wel dat die beesten, nu extra bij haar komen. Ook wordt er gedacht ,dat ze goed Italiaans kan, dat levert nog weleens leuke situaties op, en zo wil ze elke dag wat Italiaans leren.

In het hotel, worden we ook vriendelijk begroet, en hebben een mooie kamer, tegenover de oude stadsmuur en binnenstad.
We gaan nog even rond kijken. Ook een mooie stad, met veel mooie oude gebouwen en kerken, maar Assisi, heeft toch ons hart gestolen.
Wel nog 2 mooie stempels gekregen, ben inmiddels vandaag aan mijn nieuwe paspoort begonnen.
In een van de oude straatjes, komt een mooie rode Ferrari aangereden. Tineke heeft van haar papa, met een knipoog natuurlijk, de opdracht gekregen, om een Italiaan aan de haak te slaan, met een Ferrari. Zij de Italiaan en hij de Ferrari. Helaas paps, een beetje te oud, allebei, zeggen we, en schieten behoorlijk in de lach...
Al met al een prima dag, morgen eindelijk weer aan de wandel en aan het einde van de route wacht ons een pelgrimshostel....

  • 12 Juni 2017 - 22:10

    Mariette:

    Zo leuk jullie verhalen! Sushi in Siena, wie had dat gedacht...

    Als je nog taaltips wilt of een bepaalde uitdrukking zoekt, mag je me altijd mailen, ik ben docent Italiaans :-)


  • 13 Juni 2017 - 08:53

    Liesbeth:

    fijn dat jullie het zo gezellig hebben kitty hoe hou je het vol met die zware rugzak ik word al moe als ik het zie groetjes

  • 13 Juni 2017 - 10:34

    Zus Ria:

    Dag Tineke en zus, weer een leuk verhaal. Tineke een tik voor Italiaanse duiven? Ria een tik voor Nederlandse "doeven". We begrijpen elkaar hè zus, leg het Tineke nog wel een keer uit. Verder nog heel veel plezier op het laatste stuk van jullie voetreis naar Rome. Dikke kus Ria

  • 13 Juni 2017 - 18:09

    Henk:

    Dag schijnzussie en schijnnichtje, fijn dat jullie zoveel plezier en steun aan en met elkaar hebben. Geniet van al het mooie en goede wat jullie tegenkomen. Al het goede toegewenst , Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Ik ben Kitty, ook wel Catharina genoemd door mijn buitenlandse vrienden. Wandel al graag jarenlang en was ook 2x richting Santiago de Compostela. Ben getrouwd met Anne en heb 2 kinderen, die inmiddels al volwassen zijn. Na jarenlang voor veel mensen te hebben gezorgd, besefte ik toen ik 50 werd,dat er een andere fase in mijn leven kwam. Wilde ik nog wensen vervullen, dan moest ik niet wachten tot later. Ik ben in 2011, de route Frances gelopen naar Santiago. Ontdekte dat dit iets me me deed, en al gauw kwam de wens om ooit vanaf Nederland naar Rome te lopen, die uitdaging ga ik nu aan..

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 141581

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: