Een mooie wandeldag naar Assisi.. - Reisverslag uit Assisi, Italië van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu Een mooie wandeldag naar Assisi.. - Reisverslag uit Assisi, Italië van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu

Een mooie wandeldag naar Assisi..

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

10 Juni 2017 | Italië, Assisi

Al vroeg zijn we uit de veren, het beloofd weer een warme dag te worden. We nemen alles al mee naar beneden, zo kunnen we gelijk naar het ontbijt verder. Het ontbijt is goed, en we krijgen nog een mooie stempel in ons paspoort.

Dan is het tijd om te vertrekken, en zo lopen we voor 8 uur het dorp uit. Eerst gaat de weg weer omhoog. Ook wel steile stukken, maar dat zijn geen gladde stenen met losse steentjes, maar zand en dat is goed te doen. Verder zijn op 2 stukken ook trappen gemaakt, dus ik ondervind geen problemen.

Eenmaal bovenaan, zien we de eerste contouren van Assisi liggen en het is een mooi landschap waarin we lopen.
Zo waar staan er mooie bankjes onderweg, en als we rusten stopt er een auto met trailer. Ik had onderweg al gezien dat er een ezel met veel moeite , naar binnen ging, dus zeg tegen de eigenaar vragend ia,ai, je moet wat. Hij begreep meteen wat ik bedoelde. hij was gestopt omdat hij even achterin wilde kijken, omdat daar een ezel met haar piccolo zat, zoals hij zei. Uiteraard wilde we kijken en dat mocht, en in de trailer stond moeder ezel met haar jong.
Het zal een foto waard zijn geweest, wij tweeën hangend op die trailer en maar aahh en oohh, zeggen. Nadat er ook een foto was gemaakt, vertrok hij weer, hij was duidelijk bezorgd en trots op zijn ezeltje met jong..

Daarna moesten we weer dalen, en al vlot haalde andere pelgrims ons in. Het waren alleen maar Duitsers, die vandaag onderweg waren , leek het wel..
Vlak voor Assisie, waren er 2 mogelijkheden, de asfaltweg of binnen door over een smal bospad.
Het was al warm en ik werd ook moe. Dan ga ik sloffen en is het beter dat ik de asfaltweg neem, al is hij veel meer om.
Uiteindelijk kwamen we boven en al vrij snel zagen we de Basiliek. Er werd streng gecontroleerd, maar bij ons waren de pelgrimspaspoorten voldoende om naar binnen te gaan.

We hebben nog wat rondgekeken, maar moesten om 15.00 bij ons appartementje zijn, die we hadden gehuurd via AirBnB, omdat de meeste pelgrimsplekken al dagen lang vol zaten. Hotel is dan ook geen optie, maar nu hadden we een mooi plekje midden in de stad.

We hebben nog heerlijk gegeten, de was gedaan, maar al snel was duidelijk dat we allebei moe waren. Lekker de avond in onze pyjama doorgebracht, en in ons appartement gebleven.
Halverwege de avond, belde mijn collega met de Whatsapp video, en zo had ik nog gezellig een weerzien en bij kunnen praten met Truus, een cliënt van mij. Nog even wat aan mijn blog gedaan en dan lekker slapen.
Morgen uitslapen, en even niets..

  • 11 Juni 2017 - 21:06

    Mario:

    hallo dames
    ff tussendoortje net weer jullie belevenissen gelezen
    wel gaaf hoor zon wandeltocht door het onbekende
    denk er nog ff over na
    morgen weer gewoon werken volgend weekend mag ik weer lopen 40 en weekend erop een km 80 kik er al naar uit

Tags: Assisi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Ik ben Kitty, ook wel Catharina genoemd door mijn buitenlandse vrienden. Wandel al graag jarenlang en was ook 2x richting Santiago de Compostela. Ben getrouwd met Anne en heb 2 kinderen, die inmiddels al volwassen zijn. Na jarenlang voor veel mensen te hebben gezorgd, besefte ik toen ik 50 werd,dat er een andere fase in mijn leven kwam. Wilde ik nog wensen vervullen, dan moest ik niet wachten tot later. Ik ben in 2011, de route Frances gelopen naar Santiago. Ontdekte dat dit iets me me deed, en al gauw kwam de wens om ooit vanaf Nederland naar Rome te lopen, die uitdaging ga ik nu aan..

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 141597

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: