Leuk weerzien met James en Dawn.. - Reisverslag uit Valfabbrica, Italië van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu Leuk weerzien met James en Dawn.. - Reisverslag uit Valfabbrica, Italië van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu

Leuk weerzien met James en Dawn..

09 Juni 2017 | Italië, Valfabbrica

Heerlijk geslapen hadden we allebei zeker, ik denk dat de rust nu is terug gekeerd nu we weten , hoe we verder moeten.
Het ontbijt was heerlijk, en een boekje van de Fransiscusweg blijft achter in de B&B. De eigenaar is er blij mee, en misschien kan hij er iemand ooit nog een plezier mee doen.

We lopen weer naar de stad, om het boekje van de Via Francigena te gaan halen en drinken nog even koffie.
Dan is het wachten op de bus en we balen er beide van, maar het kan niet anders.
Er stopt een bus, en tot onze verbazing stappen James en Dawn uit de bus. Ze hadden over de route, die volgens het boekje easy was, nog 8 uur gedaan. Het valt ze zwaar, en we zien meerdere die vooral moeite hebben met de steile stukken. Gelukkig, voor mij een bevestiging, dat ik niet de enigste ben, en dan draag ik nog mijn grote rugzak.
Het weerzien was overigens fijn, we hebben al echt een vriendschap opgebouwd.

Hier scheidden weer onze wegen, zij blijven nog een dag in Sansepolcro, wij gaan verder naar Valfabbrica.
Als we aankomen in Arezzo, lopen we gelijk naar het info punt en worden hartelijk ontvangen, door een hele lieve jongeman. Hij belt voor ons, voor een stempel, en zo gaan we nog even Arezzo in. Het is een mooie stad, jammer dat we zo weinig tijd hebben.
Als we terugkomen bij het station, gaan we er nog even langs om te bedanken en een sanitaire stop en dan vervolgen we onze weg.

Nog een trein en bus, we zijn de hele dag ermee bezig. In Perugia lopen we naar de andere kant van de stad, waar daar gaat onze bus naar Valfabbrica. Het is nog een hele klim, en we geven samen aan dat dit nog vermoeider is dan een dag wandelen.

In Valfrabbrica, worden we hartelijk ontvangen door de eigenares en haar moeder, die het heel leuk vind dat we komen.
Als we later naar beneden komen, heb ik een gewijde rozenkrans voor haar bij me, uit Dorwitz in Oostenrijk. Ze is er erg blij mee, en krijg een dikke knuffel.
We lopen nog een beetje door het dorp, om water voor morgen te halen en eten een pizza.
Als we bij onze B&B terugkomen, zie je de was op ons balkon hangen, alles is lekker droog.
Eindelijk morgen weer lopen naar Assisi, we hebben er zin in...