nog een dagje samen in Florence.. - Reisverslag uit Firenze, Italië van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu nog een dagje samen in Florence.. - Reisverslag uit Firenze, Italië van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu

nog een dagje samen in Florence..

Blijf op de hoogte en volg Kitty

02 Juni 2017 | Italië, Firenze

Vanmorgen samen ontbijten, dat is toch heerlijk. We hadden een goede slaapplek maar was voor vanavond volgeboekt. Dus gisteren een andere plek gereserveerd.
Gelukkig mochten we de rugzakken even laten staan tot vanmiddag en al vroeg trokken we het centrum in.
We hadden verwacht dat er niet veel te doen zou zijn, maar dat bleek niet waar te zijn.

Vlak achter ons hotel was de markt, dus eerst daar maar eens kijken. Veel kun je niet kopen, want dat is allemaal gewicht wat je extra in je rugzak hebt.
Tineke kocht nog een mooi boekje voor haar reisverslag met een lederen hoesje, met haar naam erop.

Daarna rond gelopen, tot we een mooie kerk bezochten en een stempel voor onze paspoorten konden krijgen.
Daarvoor moesten we wel naar de sacristie, waar een mevrouw ons eerst niet begreep. Toen ze mijn stempels zag snapte ze het. Ha, Pellegrino Hollanda, en weg was ze met onze paspoorten. Vol trots kwam ze terug, met voor ieder een stempel. Nu moesten we toch ook de binnenplaats zien en ze was extra enthousiast, en trots op haar kerk.

We zijn daarna weer wat rond gaan lopen en hebben we een grotere kerk bezocht waar voor betaald moest worden en je werd gecorrigeerd als je te bloot naar binnen ging. De kerk heette, Santa Croce. Dante was daar begraven en er was ook veel te vinden van Franciscus. Ook daar uiteraard een stempel.

Een ijsje voor Tineke en voor mij weer een cappuccino, om even lekker uit te rusten. Wat heerlijk zo saampjes, dan doe je dat vaker.
Daarna wat rond gelopen en de stad bewonderd. Eigenlijk is alles mooi, net een museum waar je door heen loopt.

Mijn dochter, wordt graag gezien en dat brengt je er toe, dat een ober het maar rekte. Ik weet niet hoe vaak hij iets kwam vragen aan haar, terwijl ik om de rekening had gevraagd. Toen we betaald hebben zijn we gauw via de andere kant het terras afgeslopen. Uiteraard hebben we daar ontzettend om moeten lachen.

Florence is beslist de moeite waard om eens een paar dagen heen te gaan . We hebben vandaag veel mooi's gezien.
We zijn nog naar een mooie tentoonstelling van Da Vinci geweest , maar verder was het overal erg druk en hadden we de tijd niet, we moesten nog naar ons andere hotel en slaapplaatsen reserveren.

Ons andere hotel blijkt iets van het centrum te liggen, maar is een mooi oud herenhuis met een heerlijke stadstuin. De eigenares is erg vriendelijk, en we mogen net zoveel thee en koffie zetten als we willen, een hele fijne plek.

Nu is Tineke aan het plannen en dat is heerlijk voor mij. We lopen weer tegen het feit dat veel is volgeboekt omdat het Pinksteren is en Italië nu een extra lang weekend heeft. Het worden nu weer pittige wandelingen van veel stijgen en dalen. Maar ze houdt zich keurig aan dagen van 15 tot 18 km. We moeten soms even van de route maar vanaf Stia, zitten we weer op de originele route. We zien wel, heerlijk dat ik dat niet meer alleen hoeft te doen..

  • 02 Juni 2017 - 23:02

    Zus Ria:

    Gezellig zo met zijn tweetjes. Je blog is ook een stuk vrolijker geschreven vandaag. Blijf genieten van al het mooie wat je nog te zien krijgt. Fijne pinksterdagen samen met Tineke. Dikke kus van je zus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Ik ben Kitty, ook wel Catharina genoemd door mijn buitenlandse vrienden. Wandel al graag jarenlang en was ook 2x richting Santiago de Compostela. Ben getrouwd met Anne en heb 2 kinderen, die inmiddels al volwassen zijn. Na jarenlang voor veel mensen te hebben gezorgd, besefte ik toen ik 50 werd,dat er een andere fase in mijn leven kwam. Wilde ik nog wensen vervullen, dan moest ik niet wachten tot later. Ik ben in 2011, de route Frances gelopen naar Santiago. Ontdekte dat dit iets me me deed, en al gauw kwam de wens om ooit vanaf Nederland naar Rome te lopen, die uitdaging ga ik nu aan..

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 141678

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: