Voelde me even kwetsbaar.. - Reisverslag uit Salurn, Italië van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu Voelde me even kwetsbaar.. - Reisverslag uit Salurn, Italië van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu

Voelde me even kwetsbaar..

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

28 Mei 2017 | Italië, Salurn

Het beloofde weer een warme dag te worden, dus vroeg uit de veren. Om 6.30 wenste mijn zus Ria en ik elkaar al een fijne dag toe.
Om 7.30, gauw naar beneden om te ontbijten, de rugzak stond al gepakt.
Nog even langs de receptie, mijn verblijf was al betaald, maar soms zijn er nog van de belastingen die betaald moeten worden.
Inderdaad nog 2 euro moest er neer gelegd worden. Na het ontbijt, snel mijn rugzak gepakt en loop naar beneden. Overhandig de eigenaar mijn kaart en wil hem een hand geven om te bedanken.

U heeft niet betaald, dat moet eerst gebeuren, zegt hij. Ik haal mijn bevestigingsmails van boeking.com te voorschijn, maar hij kijkt amper. Ik had n.l. eerst 1 nacht gereserveerd en betaald en 10 minuten later de volgende nacht. Ik had ineens bedacht een rustdag te nemen.
Wat ik ook laat zien, zelf mijn ING app, hij is niet geïnteresseerd en is bezig op zijn eigen computer.
U betaald, of bel booking.com, maar u komt hier niet weg. Dan na 5 minuten heeft hij al wel 1 nacht die betaald is, maar die andere kan hij niet vinden.
Dus booking.com bellen, en dat duurt even voor ik iemand aan de lijn heb.
Ze bellen het hotel, maar hij wil een Duits sprekend iemand, en over 20 minuten, het is nu druk. Inderdaad ondertussen, komen gasten zich uitchecken. Ik wordt met een schuin gezicht aangekeken en ga maar even buiten staan. Ondertussen, stelt degene van booking.com mij gerust. Hij zegt, dat er niet wordt betaald.
Na een tijdje wordt er weer gebeld, met de informatie van booking.com. Ondertussen weer weggaande gasten, en ik maar wachten.
Na anderhalf uur, heeft hij het gevonden, en zonder blikken of blozen, zegt hij dat het oké is. Zijn vrouw vindt het toch wel vervelend en vraagt of ik nog een kop koffie wil, oh nee wegwezen hier, want de tranen komen al rijkelijk. Wat voel je je dan kwetsbaar, je kunt geen kant op. Heb toch altijd wel problemen als iemand erg dominant is..

Eenmaal beneden in het dorp kom ik bij, en daar komt net de bus aan naar Bolzano. Zonder na te denken ,stap ik in. Moet toch een andere planning maken, want ik ga het nu echt niet redden met die warmte.
Bij de bushaltestation, is gelukkig een toilet, en staat een oudere man op zijn beste Duits mij aan te spreken. Vertel wat ik aan het doen ben, en moet Papa Franciscus, de groeten doen..

Daarna zet ik mij neer op een bank, want heb besloten mee te rijden tot
Neumarkt, en dan nog 15 kilometer naar mijn slaapadres..
Er komt een vrouw naast me zitten, en zonder dat ik wat vraag, verteld ze haar hele levensverhaal, en dat ze nu naar haar zieke zus gaat in Neumarkt. Het is een hele lieve vrouw, en je merkt dat ze veel heeft meegemaakt.
Je wordt gestuurd in het leven, zegt ze, en Hij boven wil dat jij lieve en minder lieve mensen ontmoet..dat is stof tot nadenken..

In Neumarkt stap ik uit, en stap flink door langs de rivier de Etsch. Blik op oneindig, af en toe wat drinken, en nadenken, heel veel nadenken..
Het is nog een best stuk, zo in die warmte en kom dan ook goed bezweet aan in mijn hotel in Salurn.
Krijg eerst een glas water en daarna een kopje cappuccino van de eigenares. We zitten aan een tafel, en vindt het tevens wel fijn om even haar ei kwijt te kunnen. Ze had net woorden met haar zoon gehad. Ze heeft 3 zoons, en ze hebben nooit geen tijd, maar ik moet altijd wel tijd hebben, mopperde ze. We krijgen een leuk gesprek, en ik voel me weer heerlijk.

Na de douche, die me goed doet, gauw mijn wasje gedaan, en toch nog maar even Salurn in. De dorpjes hier zijn prachtig, het is een mooie omgeving. Krijg weer energie lijkt het, en ga ook nog even een kaarsje branden en mijn rustmoment voor de dag nemen..

Wat vervelend begon, eindigt in een fijne zondag. Krijg straks een groentelasagna, maar moet nog even wachten, want hier wordt pas om 19.30 gegeten..

Verder even geen foto's erbij. Ik moest nieuwe ruimte kopen, kon er geen een meer plaatsen, maar hoe lang dat duurt weet ik niet..

  • 28 Mei 2017 - 19:30

    Zus Ria:

    Lieve zus, kump goed zeg ik altijd als het even niet meezit. Gelukkig geldt dit ook voor jou vandaag!! Kaarsje branden heeft gisteravond geholpen want ondanks alles heb je weer een fijn adres. En die eigenaar van het vorige hotel, ik had hem......Jij weet wat ik bedoel. Voor vanavond buon appetito en geniet van waarschijnlijk een zwoele avond. Dikke kus van je zus



  • 28 Mei 2017 - 23:00

    Mario:

    toch weer super dag geworden trots op je

Tags: Salorno

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Ik ben Kitty, ook wel Catharina genoemd door mijn buitenlandse vrienden. Wandel al graag jarenlang en was ook 2x richting Santiago de Compostela. Ben getrouwd met Anne en heb 2 kinderen, die inmiddels al volwassen zijn. Na jarenlang voor veel mensen te hebben gezorgd, besefte ik toen ik 50 werd,dat er een andere fase in mijn leven kwam. Wilde ik nog wensen vervullen, dan moest ik niet wachten tot later. Ik ben in 2011, de route Frances gelopen naar Santiago. Ontdekte dat dit iets me me deed, en al gauw kwam de wens om ooit vanaf Nederland naar Rome te lopen, die uitdaging ga ik nu aan..

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 141385

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: