De dag begon met een traantje van heimwee.. - Reisverslag uit Donauwörth, Duitsland van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu De dag begon met een traantje van heimwee.. - Reisverslag uit Donauwörth, Duitsland van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu

De dag begon met een traantje van heimwee..

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

29 April 2017 | Duitsland, Donauwörth

Ik had er weer zin in vanmorgen. Na zo'n dag op een plek blijven, wil je toch daarna wel weer door.
Al vroeg, ga ik op pad, het is droog en dat is al weer even genieten.
Ga nog even langs de Burcht, en heb een mooi wandelpad, totdat ik bij de steengroeve kom. Er is geen doorkomen aan, overal zijn de paden kapot gereden, bordjes zijn weg, en je moet erg voorzichtig zijn.
Weet echt niet meer hoe verder, en pak mijn wandelapp, althans dat denk ik. Maar helaas, de telefoon geeft aan, vol te zijn.
Ik moeten zaken gaan verwijderen..Terwijl ik nog eens kijk, zak ik al met mijn schoenen vast in de modder en begint het in een keer hard te regenen.
Zoek zo goed en kwaad als het gaat een droog plekje om de regenhoes over de rugzak te doen...en dan breek ik even..
De tranen komen, bah, waarom nu alles tegelijk.. Denk weer aan mijn collega Engelien, die altijd zegt, tja je wordt op de proef gesteld.
Nou, ja wat het ook is, het lucht even enorm op, en er komt al water genoeg naar beneden.
Ik zie een vrij goed pad, daar ga ik eerst maar op, en vanuit het bos, zie ik ineens huizen.
Het is Ebermergen, een dorpje iets verder dan Harburg. Er is een bakker open, en die heeft koffie, en daar knap ik van op. De app, van waarbenjijnu.nl verwijder ik, en gelijk wil de telefoon weer meewerken. Pfff, gelukkig er komt wat rust over me.
Ben behoorlijk van de route, maar de bakkervrouw, zegt dat er zo een trein naar Wornitzstein gaat en daar begint de route. Ze heeft gelijk, dus snel naar het station.
De stationwachter, vertelt dat het al jaren drama is op dat stuk, en net deze week hebben ze daar extra gewerkt, omdat het regende, dan komt er niet zoveel stof vrij, en is het brandgevaar minder..
In ieder geval, is mijn treinreis, ongeveer 5 minuten, maar ben wel weer op de goede weg.
Als ik Wornitzstein in loop, begint de zon te schijnen, en ik krijg weer goede moed.
Ik kom halverwege een andere Catharina tegen, zij is 14 jaar ouder, maar heeft bijna heel Europa al doorgewandeld.
Ze hoefde niet te werken, geen kinderen, ze was zo vrij als een vogel, zei ze, dus ging ze elke jaar zeker 8 maanden aan de wandel.
Zo komen we even aan de praat en daarna gaan we beiden onze kant op. Zij gaat naar Harburg, en vertel haar van de steengroeve. Zij loopt een andere route, daar heeft ze geen last van verzekerd ze mij. Ik hoop het voor haar!

Inmiddels zit ik al vlak voor Donauwortz en het is prachtig om langs de Wornitz te lopen. toch, komt er nog een flinke bui over, maar dat kan me nu niet schelen.
Eenmaal in het begin van de stad, ga ik steil naar boven, naar een andere buitenwijk. Vandaar zit ik al voor morgen gelijk goed.
Ik laat Donauworth, achter me, ze hebben me verteld, dat er veel van de oude stad is weg gebombardeerd, en beter weer straks de tijd in Augsburg kan nemen.
Verder komt er morgen ook een heel mooi plaatsje..

Het hotel ligt midden in een woonwijk, maar oh, wat ben ik blij dat er een supermarkt is. Er komen nu 2 dagen dat veel gesloten is, en nu kan ik toch wat eten halen voor vanavond en wat rantsoen.

Het is een heerlijke kamer, met balkon, waar het zonnetje zo af en toe doorkomt. Hier is geen restaurant, dus heb eten gehaald en eet lekker op mijn balkonnetje mijn avondeten.

Vanuit mijn balkon is het groen, en de vogels geven hier weer een fluitconcert. Heerlijk bijkomen, na een somber begin een zonnig einde...

  • 29 April 2017 - 19:53

    Mario:

    fijn weekend geniet xxx

  • 30 April 2017 - 09:23

    Ria:

    Een dag met een lach en een traan zus. Kump goed, dat zie je maar weer. Liefs Ria

  • 30 April 2017 - 15:05

    Engelien:

    Lieve Kitty

    Mijn laatste weekend van mijn weekje vrij...
    Nergens geen zin aan..wel een uurtje gewandeld vanmorgen en dus aan je gedacht..waar zou ze lopen..
    Heb wel spierpijn ..dat krijg je als je tot rust komt...
    Ik blijf het knap vinden wat je doet...
    Blijf je volgen...xxx Engelien
    p.s
    Met manlief ook alles goed?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Ik ben Kitty, ook wel Catharina genoemd door mijn buitenlandse vrienden. Wandel al graag jarenlang en was ook 2x richting Santiago de Compostela. Ben getrouwd met Anne en heb 2 kinderen, die inmiddels al volwassen zijn. Na jarenlang voor veel mensen te hebben gezorgd, besefte ik toen ik 50 werd,dat er een andere fase in mijn leven kwam. Wilde ik nog wensen vervullen, dan moest ik niet wachten tot later. Ik ben in 2011, de route Frances gelopen naar Santiago. Ontdekte dat dit iets me me deed, en al gauw kwam de wens om ooit vanaf Nederland naar Rome te lopen, die uitdaging ga ik nu aan..

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 141416

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: