Mijn laatste dagje langs de Rijn.. - Reisverslag uit Bingen am Rhein, Duitsland van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu Mijn laatste dagje langs de Rijn.. - Reisverslag uit Bingen am Rhein, Duitsland van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu

Mijn laatste dagje langs de Rijn..

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

06 April 2017 | Duitsland, Bingen am Rhein

Langs mijn hotelkamer, raasde gisteren de goederentreinen, dat is in al die dorpjes langs de Rijn zo. Ooit hebben de mensen dat zo gewild, toen er nog 1 of 2 treinen per dag kwamen, vertelde de eigenaresse. Maar ze zijn er wel mee bezig veranderingen aan te brengen, maar voorlopig zijn alle huizen geïsoleerd met dubbele ramen. Inderdaad je hoort dan niet veel, maar ik slaap nu eenmaal graag met het raam open, dus heb ik als alternatief mijn I-pod met rustige muziek op de oren gezet.
Ik ben als een blok in slaap gevallen, en werd om 2.00 wakker van Toon Hermans, die mij het liedje, als de liefde niet bestond, zachtjes in mijn oor zong.
Baalde er wel even van dat ik Anne geen goedenacht had gezegd. Bij hem in Mali is het 2 uur vroeger, dus eigenlijk voor mij soms te laat, als hij aan zijn whatssapp berichtjes begint.
Dan lig ik nog even wakker, en denk aan de tijd van zijn eerste uitzendingen. Ik had de kinderen nog klein, en hij mocht me elke maand, 5 minuten bellen via de satelliet. Dan was het vaak net op het moment, dat er collecte aan de deur was, de piepers kookte, of de kinderen even stoom aan het afblazen waren. Ik had dan altijd wel het belangrijkste op papier staan. Verder spraken de kinderen, altijd cassettebandjes in, ze wisten precies hoe dat ging, en zo heb ik thuis nog 20 bandjes liggen van Kitty&kids..
Nee, dan is dit toch wel heel erg fijn. Elke avond even elkaar laten weten dat het goed gaat..

Vanmorgen was ik dus op tijd op pad, en het liep prima. Het was bewolkt, maar uitstekend wandelweer. Verder het niet hoeven zoeken, is zo heerlijk. Gewoon de Rijn volgen, en je hoofd lekker leeg maken. Ik kwam langs prachtige plekjes, zoals langs Bacharach, waar een prachtig kerkje/ kasteeltje, midden in de Rijn is gebouwd.
Helaas zei mijn telefoon, ik zit vol, en wat ik ook verwijderde, hij deed niet meer mee..
In Trechtingshausen, vond ik een mooi rustplekje en at de gesmeerde broodjes op, die ik vanmorgen van het hotel had meegekregen.
Pas daar, besefte ik dat ik via mijn wandelapp, weer een kaartje had gedownload, tja en toen ik de oudere kaartjes allemaal verwijderde, kon ik weer heerlijk foto's maken. Geeft altijd zo'n heerlijk gevoel, als je het weer alleen hebt opgelost.
Verder naar Bingen, waar ik grotendeels niet meer langs de Rijn liep, maar door een klein natuurgebiedje, dat een welkome afwisseling was.
Was rond 16.00 daar, dus snel douchen, en mijn wasje doen.
Ik probeer elke dag,te wassen, dus zodra ik een hotelkamer binnenkom, kijk ik hoe het met de verwarmingen zit. Het kleine spul, als sokken en ondergoed gaan er het eerste op, en in tussentijd droogt mij shirt en broek op een hanger in de douche. Tegen de tijd dat het kleine spul droog is kan de bovenkleding erop, en zo neem ik elke dag weer mijn schone wasje mee.
Ik denk alleen, dat de hotels er niet blij mee zijn, de kachel hoog en het raam open, maar kan even iet anders, en wil me er wel lekker bij blijven voelen...
Nu moet ik kijken naar een route binnendoor naar Worms, komt vast goed. Verder dit weekend nog een hotel uitzoeken, want zondag word een rustdag, omdat ik dan 57 hoop te worden en mezelf daarop trakteer..

  • 07 April 2017 - 13:23

    Mariet Goossink :

    Hallo Kitty
    Ik heb je reisverslagen gelezen mooie verhalen erg leuk, maar ik wil je vast feliciteren met je verjaardag a.s zondag maar omdat niemand op je verjaardag komt trakteer je zelf maar op een lekker taartje bij de koffie en rust lekker uit.
    Nog heel veel mooie dagen gewenst en een goede reis.
    Hartelijke groet Mariet Goossink

  • 08 April 2017 - 19:27

    Kitty Dijkstra-Peters:

    Dankjewel, komt goed!

  • 09 April 2017 - 10:18

    Liesbeth:

    kitty van harte wel eenzaam zo met je verjaardag maar als je thuis ben vier je het maar dubbel ik heb al een kaartje op post gedaan heb zijn adres opgeschreven dus er volgen er nog meer groetjes en knuffel

Tags: Rijn, Bingen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Ik ben Kitty, ook wel Catharina genoemd door mijn buitenlandse vrienden. Wandel al graag jarenlang en was ook 2x richting Santiago de Compostela. Ben getrouwd met Anne en heb 2 kinderen, die inmiddels al volwassen zijn. Na jarenlang voor veel mensen te hebben gezorgd, besefte ik toen ik 50 werd,dat er een andere fase in mijn leven kwam. Wilde ik nog wensen vervullen, dan moest ik niet wachten tot later. Ik ben in 2011, de route Frances gelopen naar Santiago. Ontdekte dat dit iets me me deed, en al gauw kwam de wens om ooit vanaf Nederland naar Rome te lopen, die uitdaging ga ik nu aan..

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 141466

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: