Al een beetje dat lentegevoel.. - Reisverslag uit Beuningen, Nederland van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu Al een beetje dat lentegevoel.. - Reisverslag uit Beuningen, Nederland van Kitty Dijkstra-Peters - WaarBenJij.nu

Al een beetje dat lentegevoel..

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

04 Maart 2017 | Nederland, Beuningen

Weet niet waar u was vandaag, maar hier in Twente zou je vandaag toch al wel de lente kriebels krijgen.
Vanmorgen, toen ik in de badkamer stond, zo rond 5.30, hoorde ik de vogeltjes al druk hun eerste voorjaarsconcert geven.Vanmiddag dan ook maar lekker de tuin in, waar ik mijn vriend de pimpelmees al weer zag, die zijn vaste nestkastje alweer gevonden had.
De tuin, wordt geschoffeld, bladvrij gemaakt, gesnoeid en dat was het...
Dit jaar geen plantjes in mei, geen bloembakken op het balkon vol met geraniums, alleen de bolletjes en mijn vele hortensia struiken, mogen nog wat kleur in de tuin gaan brengen.

Zo zeg je dus de laatste weken, al feestjes en andere afspraken af, en je kalender blijft leeg vanaf 28 maart..

Als je dan zo bezig bent, dwalen je gedachten al af en besef je, dat ondanks deze blog, facebook en alle andere communicatie middelen, je toch even een tijdje uit je vaste veilige leventje gaat stappen.
Aan de ene kant die vastberadenheid en er zin in hebben, aan de andere kant komt toch ook af en toe het gevoel, waar ben je aan begonnen?
Ik denk dat ik dan ook in het begin van mijn tocht even nog druk ben met loslaten..

Maar dat is voor over een paar weken, voorlopig is de voorbereiding in volle gang.
Anne en ik zijn samen naar de wandel- fietsbeurs geweest in Utrecht. Bijna 30 jaar getrouwd, en dit was onze eerste treinreis samen, die overigens erg gezellig was. We hebben nog wat informatie weg kunnen halen en zijn naar de GPS workshop geweest. Verder hebben we geluisterd naar het verhaal van Everdien Geerlings, die als vrouw ook alleen naar Rome was gelopen. Al met al een dag echt samen, en Anne was soms nog enthousiaster als ik. Ik moest vooral maar niets te kort komen op mijn weg.

Verder waren we deze week op de info dag voor het Thuisfront op de kazerne van Anne. Heb het vaker meegemaakt, maar je krijgt toch altijd weer een brok in je keel, als je al die mannen en vrouwen ziet, die weer zo'n missie aangaan. Wel beseffen we dat veel nog geboren moesten worden, toen Anne voor het eerst op uitzending ging. Hij is nu 55 en ziet ook deze uitzending weer als een levenservaring rijker en uitdaging. Ik heb hem daarin altijd gesteund, en we staan beiden open, voor wat ons bezig houdt. Die ruimte geven we elkaar.
Toch is het nu wat anders. Ze hebben het over thuisfrontdagen, mensen die thuis achter blijven, en af en toe kijken we elkaar aan en moeten we erom lachen, in wat voor rare situatie we ons bevinden. We waren wel vaker langer uit elkaar, maar nooit zo..

Logboekje
Ik las het boek van Henk Erinkveld, die in zijn rugzak, op weg naar Gerardus (Zuid-Italie), een boekje bij zich had met intenties. Hij woont in het klooster in Wittem.
Hij schrijft dat veel mensen hun zorgen aan hem hadden toevertrouwd en ze trokken in zijn gedachten en gebeden met hem mee. Die verbondenheid zal zeker een steun in mijn rug zijn, schrijft hij.
Dat bracht mij op het idee, om een logboekje met data te maken, waar iedereen wat in mag schrijven. Intentie, verjaardag, groet, bemoediging etc, maakt niet uit. Het boekje is me nu al dierbaar, en zal elke morgen, hem openslaan, en kijken wat er bij die datum staat. zo kan ik loslaten, maar toch ook nog bij ieder zijn...

Nog 24 dagen, met nog veel te doen, maar eerst volgende week naar Amsterdam. Daar is een info dag voor mensen die dit jaar naar Rome willen lopen of fietsen, georganiseerd door de Vereniging Pelgrimswegen naar Rome, en vragen heb ik nog genoeg..
Sla je hun website open, kom je gelijk mij op de foto tegen, tja dan weet je, het is bijna zover...


  • 05 Maart 2017 - 18:55

    Joke Van Erp:

    Lieve Kitty,

    Wat een heerlijke spanning kriebelt er dit moment weer door je lichaam. Ik wens je ontzettend veel plezier met de voorbereidingen die nog staan te gebeuren de komende 14 dagen.
    Ben heel benieuwd naar je ervaringen en naar je route naar Rome.
    Heel veel voorpret nog....

  • 05 Maart 2017 - 18:56

    Joke Van Erp:

    Kitty, ik bedoel 24 dagen. Geniet met volle teugen.

  • 06 Maart 2017 - 08:50

    Monique:

    Hoi Kitty,

    Wat komt t dichtbij nu! ik ga je zeker volgen...Ik wens je een hele fijne tocht, weet zeker dat je er van gaat genieten! we spreken elkaar vast nog voordat je vertrekt, maar wens je onwijs veel plezier en leuke reisgenoten op je tocht! groetjes Monique

  • 08 Maart 2017 - 19:08

    SylvianSnijders:

    Hallo lieve Kitty,

    Wat ontzettend leuk en wat een uitdaging. Wens je een hele fijne en indrukwekkende tocht, en wacht vol spanning op je reisverhalen.

    Een lieve groet,

    Sylvia Snijders.

  • 11 Maart 2017 - 11:29

    Everdiene Geerling:

    Hoi Kitty, Ja, de voorpret is minstens net zo leuk hè. Ik zal proberen je zoveel mogelijk te volgen. Op de Facebookpagina van Pelgrimswegen naar Rome zal ik af en toe melding maken van je avonturen. En voor nu: buon cammino, Everdiene.

  • 17 Maart 2017 - 14:06

    Maria Van De Wetering:

    Ik wil graag mailen met Tita Meuwese ook omdat ik in mei van Amersfoort naar Mainz vertrek en daarna wil doorlopen naar Basel en er voor Pinksyeren wil( moet) zijn!
    Groet,
    Maria

  • 26 Maart 2017 - 12:28

    Ria Schuurman:

    Hallo Kitty, heel veel succes met je voettocht naar Rome!
    Ik ga je zeker volgen.
    Groetjes Ria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Ik ben Kitty, ook wel Catharina genoemd door mijn buitenlandse vrienden. Wandel al graag jarenlang en was ook 2x richting Santiago de Compostela. Ben getrouwd met Anne en heb 2 kinderen, die inmiddels al volwassen zijn. Na jarenlang voor veel mensen te hebben gezorgd, besefte ik toen ik 50 werd,dat er een andere fase in mijn leven kwam. Wilde ik nog wensen vervullen, dan moest ik niet wachten tot later. Ik ben in 2011, de route Frances gelopen naar Santiago. Ontdekte dat dit iets me me deed, en al gauw kwam de wens om ooit vanaf Nederland naar Rome te lopen, die uitdaging ga ik nu aan..

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 868
Totaal aantal bezoekers 141684

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: